چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فاضل

حوزه/ سرپرست حوزه های علمیه خواهران با بیان این که حضرت خدیجه(س) با حمایت مالی و معنوی از پیامبر نقش بی‌بدیلی در بسط، توسعه و تقویت اسلام داشت، گفت: امروز هم زنان و خواهران ما می توانند در این مسیر گام بردارند و یکی از این مسیرها حضور در حوزه های علمیه خواهران و تبلیغ دین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل بعدازظهر سه شنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ در نشست صمیمی با طلاب، اساتید و کادر حوزه های علمیه خواهران که به صورت برخط و پخش زنده برگزار شد، با عرض تسلیت به مناسبت روز وفات حضرت خدیجه کبری(س)، اظهار داشت: این بانوی بزرگوار دارای شخصیتی است که آیاتی از قرآن اشاره به شخصیت ایشان دارد.

وی با اشاره به آیه ۸ سوره ضحی که خداوند خطاب به پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «وَ وَجَدَکَ عَائِلًا فَأَغْنَی؛ و تو را فقیر یافتیم و بی‌نیاز نمودیم»، افزود: برخی از مفسران قائل هستند خداوند این بی نیازی را از ثروت حضرت خدیجه(س) برای پیامبر انجام داد.

سرپرست حوزه های علمیه خواهران با بیان این که حضرت خدیجه(س) با حمایت مالی و معنوی از پیامبر نقش بی‌بدیلی در بسط، توسعه و تقویت اسلام داشت، ادامه داد: اگر حمایت مادی و معنوی این بانوی بزرگوار و حمایت سیاسی حضرت ابوطالب(ع) نبود، معلوم نبود امروز اثری از اسلام باقی می ماند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) از سرآمدان و بزرگان جامعه قریش بود و به سبب ازدواج با پیامبر اسلام، بایکوت و تحریم شد، طوری که زنان قریش نیز از حشر و نشر با ایشان خودداری می کردند و در دوران تنهایی تنها مونس حضرت خدیجه(س)، فرزند در رحم ایشان حضرت فاطمه زهرا(س) بود.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل تصریح کرد: اگر آن روز ثروت و تلاش های حضرت خدیجه(س) سبب بسط، توسعه و تقویت دین اسلام شد، امروز هم زنان و خواهران ما می توانند در این مسیر گام بردارند و یکی از این مسیرها حضور در حوزه های علمیه خواهران و تبلیغ دین اسلام است.

وی با اشاره به فعالیت قریب به ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور، بیان داشت: امروز حوزه های علمیه خواهران آمادگی دارند در سه مقطع تحصیلی عمومی(سطح ۲)، تکمیلی(سطح ۳) و تخصصی(سطح ۴) پذیرای علاقه‌مندان و استعدادهای درخشان باشند.

سرپرست حوزه های علمیه خواهران افزود: خواهران علاقه مند می توانند با حضور در حوزه های علمیه و تحصیل و تبلیغ علوم دینی، نقش اثرگذاری در جامعه داشته باشند و به نوعی توان و فکر و علم خود را در عرصه بسط و گسترش دین اسلام هزینه کنند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت کانون های رضوان و فعالیت ۶ هزار سفیر رضوان در راستای جذب افراد توانمند و شایسته برای تحصیل در حوزه های علمیه خواهران، این اقدام را بسیار شایسته عنوان کرد و گفت: این افراد مصداق این فرمایش رسول خدا(ص) هستند که به امیرمؤمنان علی(ع) فرمود: «لَأن یَهدی اللّه ُعلی یَدَیکَ رجُلاً خَیرٌ لَکَ مِمّا طَلَعَت علَیهِ الشَّمسُ و غَرَبَت...؛ اگر خداوند کسی را به دست تو هدایت کند برایت بهتر است از آنچه آفتاب بر آن طلوع و غروب می کند...».

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با تأکید بر این که لازم است تبلیغات خوبی در عرصه پذیرش طلاب صورت بگیرد تا بهترین ها و شایسته ترین ها جذب شوند، ادامه داد: سفیران رضوان با شناسایی افراد نخبه، شایسته و توانمند این مسیر را هموار می کنند.

وی، توفیق و رشد هر سازمانی نیازمند برنامه و هدف دانست و اظهار داشت: اگر در سازمان برنامه و هدف وجود نداشته باشد موفقیتی حاصل نخواهد شد؛ لذا توصیه بنده به همکاران و خدمتگزاران حوزه های علمیه خواهران این است که با برنامه ریزی درست و منظم مبتنی بر گذشته و آینده فعالیت خود را ادامه دهند و برنامه ۵ ساله ای که به عنوان نقشه راه طراحی شده با تمام توان دنبال کنند.

سرپرست حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران بنا دارد خواهران را به قله مدیریت و راهبری برساند تا بتوانند همه برنامه های مربوط به خواهران را خود اداره کنند و لازم است در این مسیر همه اساتید و کادر نقش متربی بودن خود را به خوبی ایفا کنند تا شاهد تربیت طلابی در تراز انقلاب و فعال و اثرگذار در عرصه های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی باشیم.

وی با اشاره به برنامه های پیش روی حوزه های علمیه خواهران، گفت: با هماهنگی شورای سیاست‌گذاری حوزه های علمیه خواهران؛ تصمیمات نو، جدید و تحولی جهت رشد و تعالی حوزه های علمیه خواهران گرفته شده است و طبیعتا در این مسیر اگر افرادی بیابیم که نسبت به برنامه های پیش رو قوی تر، پیشران تر و توانمندتر هستند از ظرفیت آنها استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در بخش پایانی سخنان خود به اثرگذاری حوزه های علمیه خواهران در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: طلاب خواهر از ابتدای انقلاب دارای نقش ویژه و بی بدیل بوده اند و این اثرگذاری را می توانیم در عرصه های مختلف، دفاع مقدس، میدان های علمی و پژوهشی، دوران کرونا و حتی امروز ببینیم و امیدواریم در سال‌های پیش رو، طلاب خواهر بالنده تر، مصمم تر و باشکوه تر در همه عرصه ها حضور داشته باشند.

خبرنگار: محمد باقر محجوب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha