جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1018797
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
تبریز

حوزه/ نشستی با عنوان نقد عرفان منهای دین با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با تاکید بر علل گرایش به عرفان حلقه در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حبیب طاهری، کارشناس ادیان و فرق اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: مقاله‌ای با تکیه بر مطالعات کتابخانه ای و تکمیل پرسشنامه و تحقیق میدانی از سوی سمیه خادمی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به نگارش درآمده بود.

وی افزود: حاصل تحقیق این مقاله در قالب نشستی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان به صورت حضوری و مجازی و نیز بخشی از فضای شاد ویژه مبلغین پرورش برگزار شد.

طاهری ادامه داد: ناقدان این مقاله حضرات حجت الاسلام نظری و همزمان بودند و داوری مقاله نیز به عهده حضرت حجت الاسلام شمشیری مسئول انجمن نجات حلقه به عهده داشتند.

وی ادامه داد: از مهمترین علل گرایش به عرفان حلقه ادعاهای درمانی و تکیه بر طرح موضوع طب مکمل اعلام شد که عده‌ای با فریب کاری و ادعای اختراع نوعی عرفان با قابلیت درمان امراض اقدام به جذب و سو استفاده بیماران می‌نمایند که نتایج تحقیقات میدانی نشان می‌دهد که تنها درمانی در این صورت اتفاق نیفتاده، بلکه مبتلا به بیماری‌های متعدد روحی و اضطرابی شده‌اند.

کارشناس ادیان و فرق اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان گفت: ارتباطات بدون چارچوب در کلاس‌های عرفان حلقه موجب بروز اختلافات خانوادگی و طلاق در خیلی از خانواده‌های تبریزی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha