یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1018799
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام یونس کیانی گفت: هنر بهترین زبان بیان ارزش ها است، بنابراین هنرمندان فضاها و جلوه‌های هنری جامعه در مناسبت‌های گوناگون را بشناسند و با نگاه جدید به مسائل اجتماعی ورود کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام یونس کیانی، امروز در جمع هنرمندان شبستر گفت: هنر بهترین زبان بیان ارزش ها است، بنابراین رویکرد اول هنرمند باید رویکرد اعتقادی باشد، یعنی به باورهای دینی جلوه دهد.

امام جمعه شبستر، رویکرد دوم هنرمند را رویکرد سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: باید هنرمندان فضاها و جلوه‌های هنری جامعه در مناسبت‌های گوناگون را بشناسند و با نگاه جدید به مسائل اجتماعی ورود کنند.

حجت الاسلام کیانی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هنرمندان متخصص و متعهدی همچون شهید آوینی پا به عرصه هنر و ادبیات کشور گذاشته و آثار بدیع و خلاقانه‌ای را در حوزه هنر خلق کرده و سبک جدیدی از هنر را ارائه کردند که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.

امام جمعه شبستر با بیان اینکه هنر انقلاب برگرفته از اندیشه‌های امام راحل و با تکیه بر آموزه‌های دینی، توانسته مردم آزادی خواه دنیا را تحت تاثیر قرار دهد، اظهار کرد: آنچه که هنر را متعهد می‌سازد، کارکردهای اجتماعی و سیاسی آنست که هنرمند را ملزم می‌کند با دقت مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه خود را مورد بررسی قرار دهد.

حجت السلام کیانی با تاکید بر ضرورت تبیین شخصیت شهید آوینی، افزود: نگاه ما نباید مناسبتی باشد و در کل ایام سال باید دغدغه هنر انقلاب اسلامی را داشته باشیم، چرا که همه نسبت به انقلاب اسلامی و شهدا باید ادای دِین کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha