سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
یادواره شهدای روحانی

حوزه/ عضو جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه در اندیشه شیعی شهادت مرگ نیست، گفت: شهادت در اندیشه شیعی جاودانه شدن و حیاتی دوباره است، این آموزه قرآن کریم است، شهادت ارزش مند ترین گوهری است که برای پیروان آن مکتب در نظر گرفته شده است، شهادت فرد فرد فرزندان این مکتب درخت تناور اندیشه های مکتب اهل بیت(ع) را آبیاری می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، در یادواره شهدای حریم رضوی اصلانی و دارایی که در مصلای قدیم نماز جمعه برگزار شد، با اشاره به اینکه در اندیشه شیعه شهادت، جهاد، ایثار جایگاه رفیعی دارد، اضافه کرد: روحیه جهاد، ایثار، ازخود گذشتگی و شهادت مرکز ثقل اندیشه شیعی دارد.

وی در ادامه با تصریح اینکه اندیشه شیعی اندیشه ای است که به دنبال منافع خویش نیست بلکه به دنبال خدمت به مردم است، اضافه کرد: اندیشه شیعی به دنبال تحقق آرمان های توحیدی است و خود را در خدمت به مکتب الهی و ارزش های انسان می بیند و شهادت بالاترین پاداشی است که اندیشه وران و صاحبان این فکر و آرمان برای خود آرزو می کنند، در راس هرم جامعه شیعی پیشوایان دینی تشیع بوده اند که خود مفتخر به شهادت در راه حق بوده اند و خون آنان در مسیر خداوند ریخته شده است.

عضو شورای حوزه علمیه فارس با تاکید بر اینکه پیشوایان معصوم شیعه سرآمد عرصه شهادت اند، عنوان کرد: بسیاری از بزرگان، عالمان و دانشمندان پیروان اهل بیت(ع)، خود مفتخر به نوشیدن شربت شهادت بوده اند، شهید اول ها و ثانی ها که در عرصه های فقاهت درخشیدند و صد ها شهید دیگر از مجتهدان جامع الشرایط هستند.

به گفته وی، شخصی که در مسیر پیروی از مسیر مکتب اهل بیت(ع) قدم بر می دارد آرمانی جز رضایت پروردگار را نمی بیند، اندیشه شیعی اقشار دیگر از جامعه، نیز برگرفته از ارزش و فرهنگ جان نثاری است از جمله نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج که بر سر سفره فرهنگ ایثار جهاد و شهادت است که تا به امروز عزت کشور را آفریده اند.

حجت الاسلام والمسلمین استوار در اندیشه شیعی شهادت را مرگ ندانست و افزود: شهادت در اندیشه شیعی جاودانه شدن و حیاتی دوباره است، این آموزه قرآن کریم است، شهادت ارزش مند ترین گوهری است که برای پیروان آن مکتب در نظر گرفته شده است، شهادت فرد فرد فرزندان این مکتب درخت تناور اندیشه های مکتب اهل بیت(ع) را آبیاری می کند.

وی مطرح کرد: دشمنانی که اعتقادی به فرهنگ احدی الاثنین ندارند، کوچکترین تهدید آنان را به عقب می راند، از این رو صهیونیست ها به شدت از مرگ واهمه دارند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان فارس در خصوص شهادت شهیدان حجج الاسلام اصلانی و دارایی نیز اظهار داشت: همه افتخار طلاب به این است که لبخند رضایت امام عصر(عج) را بر لبانش ببیند، شهادت این دو عزیز بزرگوار آنان را به آرزوی خود رساند و ملت را نیز متحد کرد اما برای دشمنان یک ترس ایجاد کرد.

وی در ادامه به تحلیل چرایی اتفاق افتادن شهادت شهیدان روحانی در حریم رضوی پرداخت و گفت: غالبا سنگ دشمن به هدف نمی خورد نه تنها افرادی که توطئه شهید کردن شهیدان روحانی را داشتند به هدف خود نرسیدند بلکه نتیجه ای عکس داشت، هنگامی به اتفاق افتادن این صحنه می نگریم مشاهده می کنیم که یک توطئه چند ضلعی بوده است.

مدیر حوزه علمیه فارس به ابعاد مختلف شهادت شهیدان روحانی در حریم رضوی پرداخت و تصریح کرد: دشمنان بهترین موقعیت مکانی را که حرم مطهر رضوی بوده، بهترین زمان را که ماه رمضان بوده است را انتخاب کرده اند و چه شخصی بهتر از روحانیون که از مکتب اسلام دفاع می کنند، در واقع به این دلیل این موارد را انتخاب کرده اند تا بتوانند به اهداف خود در این توطئه دست پیدا کنند، رقم خوردن این کار عادی نبوده است، لازم است به دنبال این حادثه کار رسانه ای نیز رقم بخورد که یکی از اهداف آنان بود.

وی دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی را دومین هدف دشمن از شهید کردن شهیدان اصلانی و دارایی دانست و خاطرنشان کرد: هدف سوم دشمنان ایجاد حساسیت و اختلاف میان همسایگان با کشور ایران بود که در صدد این بودند تا مردم ایران را در مقابل مردم افعانسان قرار دهند، هدف چهارم دشمنان نیز این است که آنگونه القا کنند که مردم ایران به نقطه ای از اعتراض و نارضایتی رسیده اند که روحانیت را مقصر می دانند که حاضر هستند به مرحله قتل روحانیت نیز برسند، اما این کار عکس العمل برعکس داشت که امروز همچنان شهرک نشینان دلهره حضور در خیابان دارند، انشالله روزی خواهد رسید که از آمدن به این منطقه پشیمان شوند.

حجت الاسلام والمسلمین استوار همچنین اظهار کرد: دامن زدن به اختلافات مذهبی یکی از اهدافی بود که به تیر خورد چراکه اهل سنت این حادثه را محکوم کردند و به محور اتحاد رسیدند، همچنین هدف چهارم دشمن نیز خنثی شد که هنگامی مردم ایران متوجه شدند این روحانیونی که آسیب دیده اند به مردم در مناطق محروم کمک می کردند توطئه دشمن خنثی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha