جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1018900
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
اعتکاف

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه اعتکاف رمضانیه در این مکان مقدس به مدت ۱۰ روز کامل در دهه پایانی رمضان برگزار می شود، گفت: این مراسم بر اساس دستورالعمل های بهداشتی با ظرفیت محدود و با شرط زدن دو دوز واکسن کرونا، برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام یاسین حسین آبادی با اشاره به اینکه یکی از سنت های بسیار ویژه که در اسلام مورد تاکید است سنت اعتکاف می باشد، اظهار کرد: مسلمانان و مومنین در مناسبت های مختلف با حضور در مساجد و روزه گرفتن معتکف می شوند و به عبادت و به بندگی خدای متعال می پردازند که تاثیر ویژه ای در تقویت بعد معنوی و روحی انسان دارد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین اعتکافی که در اسلام مورد تاکید قرار گرفته و سنت نبوی است اعتکاف دهه پایانی ماه مبارک رمضان است، گفت: پیامبر اکرم(ص) در این دهه در مسجد مستقر و ۱۰ روز معتکف می شدند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: مسجد مقدس جمکران از سال ۹۶ برگزاری اعتکاف دهه پایانی ماه مبارک رمضان را به مدت ۱۰ روز کامل آغاز کرد که با این شرایط علاقه مندان از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از ایران می توانند با قصد ۱۰ روزه در این اعتکاف شرکت کنند که بر این اساس در سال های گذشته نیز معتکفینی از سایر کشورها داشتیم.

حسین آبادی با اشاره به اینکه سال گذشته به علت محدودیت های کرونایی این اعتکاف در مسجد مقدس جمکران برگزار نشد، بیان کرد: امسال اعتکاف رمضانیه را بر اساس دستورالعمل های بهداشتی با ظرفیت محدود و با شرط زدن دو دوز واکسن کرونا توسط معتکفین برگزار می کنیم.

وی افزود: علاقه مندان برای حضور در اعتکاف رمضانیه مسجد مقدس جمکران می توانند از ۲۴ لغایت ۲۹ فروردین ماه با مراجعه به سایت رسمی این مکان مقدس به آدرس www.jamkaran.ir ضمن آگاهی از شرایط مورد نیاز، با تکمیل فرم اقدام به ثبت نام کنند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه قرعه کشی برای مشخص شدن اسامی نهایی در روز ۱۷رمضان انجام می شود، خاطرنشان کرد: نتایج از طریق پیامک به منتخبین اعلام و در سایت مسجد مقدس جمکران نیز اطلاع رسانی خواهد شد. علاقه مندان برای کسب آگاهی بیشتر می توانند با شماره تلفن ۳۷۲۵۳۷۰۴ با پیش شماره ۰۲۵ از ساعت ۱۰ الی ۱۳ تماس حاصل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اعظم السادات میرحسینی سلطان اباد IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج