جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سریال تاریخی فتح اندلس

حوزه/ در پی پخش سریال فتح اندلس که محصول مشترک سینمای کویت و سوریه می‌باشد بخشی از مردم مراکش نسبت به الجزایری معرفی شدن شخصیت اصلی سریال اعتراض کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، سریال رمضانی (فتح اندلس) که محصول مشترک سینمایی دو کشور کویت و سوریه می‌باشد در ماه رمضان امسال از بسیاری از کانال های ماهواره ای عرب زبان پخش شد که انتقادات و شکایت مراکشی ها را به دانبال داشت.

جنجال به وجود آمده از آنجا نشات میگیرد که در این فیلم طارق بن زیاد که نقش اول این سریال را دارد و کل سریال پیرامون زندگی و فتوحات وی در جریان فتح منطقه آندلس می چرخد، الجزایری الاصل معرفی شده و مردم مراکش معتقدند که سازندگان این مجموعه تاریخ را تحت تاثیر سیاست تحریف کرده اند و طارق بن زیاد را الجزایری معرفی کرده اند در حالیکه وی اصلیتی مراکشی دارد.

در این راستا نیز کمپین هایی تشکیل شده که خواستار برخورد قضایی پادشاهی مراکش با عوامل و سازندگان این مجموعه هستند.

لازم به ذکر است، طارق بن زیاد، یکی از سرداران دستگاه خلافت اموی که رهبری سپاه اسلام در جریان فتح اندلس و شکست ویزیگوت‌ها در عهد ولید بن عبدالملک را برعهده داشت و نیز تنگه جبل‌طارق به واسطه عبور او به همراه لشکریانش به نام وی نامگذاری شد.

مورخان اسلامی در اصل و نسب او دچار اختلاف نظرند، بعضی او را از بربرهای شمال آفریقا و کارتاژ می‌دانند که اسلام را از جدش به ارث برده بوده و سومین نسل مسلمان آفریقا بوده‌است.گروهی او را ایرانی زاده و از مردم همدان می‌دانند که غلام موسی بن نصیر امیر آفریقا بوده که یا آزاد شده یا با او هم پیمان بوده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha