یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه هویزه

حوزه/ حجت‌الاسلام ساعدی، با بیان اینکه "هویزه" کانون بحران بی‌آبی در خوزستان است، گفت: فعلاً نگرانی اصلی تهیه آب آشامیدنی شهرها و روستاها و در مرحله دوم آب احشام سبک ‌و سنگین است که از مسئولان درخواست می‌کنم هرچه سریع‌تر به فکر حل این مسائل باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خوزستان، حجت‌الاسلام عیسی ساعدی، امام جمعه شهرستان هویزه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه هویزه، ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(علیه‌السلام)، با ذکر حدیث شریف «السِّیاسَةُ أنْ تَرْعی حُقُوقَ اللهِ، وَ حُقُوقَ الاْحْیاءِ، وَ حُقُوقَ الاْمْواتِ»، برخی زوایای سیره آن امام همام را بیان کرد و اظهارداشت: امام حسن مجتبی(ع)، فرق بین سیاست اموی و علوی را در ادای حقوق مختلف دانسته و برای تبیین هویت امویان و مشخص شدن سیاست‌های آن‌ها برای امت اسلامی، از راه نرمش قهرمانانه و ترک کارزار جنگ با معاویه اقدام کرد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در آیات بسیاری از ابتلاء، فتنه‌ها و امتحان مؤمنین خبر داده که علاج آن و عبور از آن‌ها صبر است، گفت: آیه ۱۵۵ سوره بقره، آیه ۳۵ سوره انبیاء و آیات ۲ و ۳ سوره عنکبوت، نمونه‌های بارزی بر این مسأله است.

امام جمعه هویزه در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، به بحران بی‌آبی کرخه و شهرستان‌های مربوطه اشاره کرد و گفت: هشدار بی‌آبی جدی است، در ماه‌های آخر سال ۱۴۰۰ کارشناسان و مسئولان منتظر بارندگی در بالادست حوضچه‌ی آبریز کرخه بودند تا سدهای رودخانه‌ی کرخه به حدنصاب برسد ولی آسمان نزولات خود را بر کرخه حبس کرد؛ لذا مسئولان شروع به هشدار برای وضعیت آبی آینده‌ به‌ویژه در تابستان ۱۴۰۱ کردند.

حجت‌الاسلام ساعدی، با تأکید بر اینکه برای عبور از این بحران هوشیاری، همفکری و همکاری بین دولت و مردم نیاز است، گفت: تاکنون اطلاع‌رسانی نسبت به عدم کشت یا محدود بودن آن انجام گرفته و این هشدارها با توجه به وضعیت منفی سدها بسیار جدی بوده و نباید از کنار آن‌ها به بی‌تفاوتی بگذریم.

وی، با بیان اینکه استان خوزستان، در دو دهه‌ی اخیر بحران کم‌آبی رودخانه کرخه را تجربه می‌کند، اظهارداشت: برای عبور از این بحران و تبدیل آن به فرصت، لازم است که دولت به‌صورت جدی با همکاری مردم و گروه‌های جهادی ورود کرده و با مصرف بهینه آب و البته هوشیاری در مقابل شایعات جان دوباره‌ای به کرخه دهند.

امام جمعه هویزه، گفت: جوانان غیور عشایر که در بحران‌های گذشته از خود در عبور از بحران‌های مختلف رشادت نشان دادند، مواظب باشند در این بحران نیز با هوشیاری تمام، کید دشمن را نابود کرده و با همکاری ارگان‌ها و مجموعه‌های نخبگانی پیشنهادهای خود را برای تبدیل این بحران به فرصت ارائه دهند.

حجت‌الاسلام ساعدی، اظهارداشت: دولت و نظام اراده جدی در مدیریت بحران داشته و دو وزارتخانه نیرو و جهاد کشاورزی را برای مدیریت بحران مأمور کرده است؛ البته از کشاورزان و دامداران می‌خواهم با ارائه پیشنهادات و همکاری با دستگاه‌های مربوطه تلاش کنند تا از ضررهای بی‌آبی کم شود.

وی در پایان با بیان اینکه کانون بحران بی‌آبی شهرستان هویزه است، گفت: فعلاً نگرانی اصلی تهیه آب آشامیدنی شهرها و روستاها و در مرحله دوم آب احشام سبک‌وسنگین است که از مسئولان درخواست می‌کنم هرچه سریع‌تر به فکر حل این مسائل باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha