یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حوزه

حوزه/کلنگ زنی ساختمان مدیریت حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان ارشد استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، آیین کلنگ زنی ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان ارشد استانی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی و فرمانده تیپ ۴۸ فتح برگزار شد.

در این آیین که در محل جاده پارک جنگلی یاسوج جنب محیط زیست استان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه وظیفه حوزه‌های علمیه در مباحث فرهنگی وظیفه و رسالتی سنگین و خطیر است، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه علاوه بر تربیت طلاب و روحانیون در زمینه اقدامات فرهنگی و فرهنگ‌سازی به خصوص ترویج فرهنگ دینی در استان تمام شیعه کهگیلویه و بویراحمد رسالتی سنگین بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدواریم که مسئولان استانی به کمک آمده تا در کمترین زمان ممکن این پروژه به بهره‌برداری برسد.

در ادامه، حجت الاسلام صفدر پناهی، مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد به ذکر مشخصات این پروژه، گفت: این ساختمان در ۴ طبقه ساخته می‌شود که طبقه اول آن اختصاص به مدیریت داشته طبقه دوم و سوم اداری و آموزشی و همچنین طبقه چهارم آن محلی برای پذیرایی از روحانیون و طلاب استان و سایر استان‌های کشور است، چرا که در سر راه اتصال استان‌های جنوبی قرار داشته و همواره میهمانانی از سایر نقاط کشور خواهیم داشت.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هر طبقه ۳۹۰ متر زیربنا داشته و کل زیربنای آن ۱۶۲۸ مترمربع است.

پناهی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه را از نقطه صفر کلنگ‌زنی نکردیم و اعتقاد داریم که باید کار برای مردم ملموس باشد گفت: بعد از اینکه مقدمات کار انجام شد، کلنگ زنی برگزار شد تا مانند دو پروژه دیگر تنها یک برنامه نمایشی نداشته و به صورت عملیاتی کار را شروع کنیم؛ معتقدیم که مردم باید اقدام عملی و پروژه‌های واقعی را به صورت ملموس احساس کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای راه اندازی رشته‌های تخصصی نیاز به ۴ زمین دیگر داریم، گفت: هرگاه که برای دریافت زمین مراجعه کردیم با «نه» بزرگ مواجه شدیم، لذا از برنامه راه‌اندازی رشته‌های مورد نظر سفر آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور به استان عقب هستیم و نیاز به همکاری شهرداری داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha