دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بهشتی نژاد

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی نژاد با اشاره به اهمیت کیفیت انفاق، گفت: کریم اهل بیت(ع) الگوی کریمان است و انفاق ایشان در اوج تکریم به فقرا بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین بهشتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان با اشاره به صفات عالیه ائمه اطهار(ع) گفت: در زندگی تمامی ائمه صفحات زرین و مشابهی از انبوه کرامات و اخلاق عالی دیده می‌شود چرا که ایشان بر فراز قله عظمت و آراستگی به اخلاق الهی ایستاده اند.

استاد حوزه در ادامه با اشاره به ویژگی کریمانه امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: گاهی براساس مقتضیات زمان یک صفت اخلاقی در یک امام ظهور و بروزش برجسته‌تر است و در امام دوم شیعیان هم کریم اهل‌بیت بودن ایشان زبانزد است.

وی به کرامت امام حسن مجتبی (ع) در دستگیری از فقیران و کمک به اقشار مختلف مردم اشاره کرد و افزود: ایشان در طول حیاتش سه بار اموال خود را با فقیران تصنیف کردند و نصف دارایی خویش را در اختیار نیازمندان گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی نژاد با بیان اینکه این بخشش ها درحالی بود که امام زندگی زاهدانه ای داشت، افزود: در نقلی آمده است فقیری از او چیزی خواست و ایشان۵۰هزار درهم و ۵۰۰ دینار به او بخشید و فرمود: کسی را برای حمل این بار حاضر کن، چون کسی را حاضر کرد، ردای خود را به او داد و فرمود: این هم اجرت باربر.

وی با اشاره به اوج کرامت و بخشش امام حسن(ع)، ادامه داد : عربی به محضر ایشان آمد و امام هرچه ذخیره داشت که بیست هزار درهم بود، همه را به مرد عرب عطا کرد.

استاد حوزه، انفاق را در دو بعد کمّی و کیفی بیان کرد و گفت: کیفیت انفاق و بخشش از کمیت آن مهمتر است و امام حسن مجتبی(ع) در این زمینه هم الگو بود چراکه کمک ایشان در اوج تکریم فقیر بود به گونه ای که کوچکترین خدشه ای به حیثیت نیازمندان وارد نشود.

مدیر کل اسبق تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه ماه رمضان و میلاد باسعادت این امام همام را بهترین فرصت برای تاسی به ویژگی کریمانه امام حسن(ع) دانست و گفت: ماه رمضان ماه انفاق و تضاعف حسنات است و همانگونه که قرائت یک آیه پاداش ختم قرآن را دارد در بحث انفاق و کرامت نیز پاداش آن چندین برابر است.

وی در پایان به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان فرمود: إنَّ أَحسَنَ الحَسَنِ الخُلُقُ الحَسَنِ: بهترین زیبایی اخلاق شایسته است و چه نیکوست در این ماه جلوه‌هایی از این نوع حُسن حسنی را از پرورردگار طلب کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha