شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1019785
۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه قزوین

حوزه / به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، ۲۵ نفر از طلاب مدارس علمیه استان قزوین معمم شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، شب گذشته در مراسم آیین عمامه گذاری ،۲۵ نفر از طلاب مدارس علمیه استان قزوین که در سالن شبستان امیرالمومنین (ع) مسجد النبی قزوین برگزار شد ضمن تبریک ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، گفت: از شما طلابی که مفتخر به لباس مقدس روحانیت می شوید و بنا بر فرموده مقام معظم رهبری تیجان الملائکه بر سر می گذارید درخواست می کنم تلاش کنید شأن این لباس را دانسته و در نشر وگسترش احکام اسلامی در جامعه بکوشید.

وی به رسالت خطیر طلبگی در جامعه به ویژه در عرصه تبلیغ اشاره و بیان کرد: در کنار کسب علوم دینی تهذیب نفس و آراستگی اخلاق از اصول خدشه ناپذیر اخلاق طلبگی است.

مدیر حوزه علمیه قزوین به رسالت علمی طلاب اشاره و عنوان کرد: قدر فرصت های علمی را بدانیم و در جهت کسب علوم دینی همت والا، تلاش و پشتکار داشته باشیم و از فرصت هایی که حوزه علمیه در اختیار ما قرار می دهد، به شایستگی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: لباس روحانیت، لباس پیغمبر اکرم(ص) است و از این لحاظ بسیار با ارزش و پر افتخار است، لذا کسانی که ملبس به لباس مقدس پیامبر(ص) می شوند، ارزش و جایگاه خود و لباس و عمامه را بدانند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: آگاهی به رسالت طلبگی بسیار مهم و کلیدی است، چرا که اگر این علم و آگاهی نباشد و نسبت به مسئولیت های طلبگی معرفت نداشته باشیم حتما از عهده وظیفه سنگین سربازی حضرت ولی عصر(عج) بر نخواهیم آمد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: در خواست دیگر از طلاب عزیز این است که لباس مقدس را لباس همیشگی خود بدانند و باری به هر جهت آن را به تن نکنند؛ طلاب باید بدانند که به عنوان نماد دین در جامعه مطرح می شوند و باید مراقب اعمال و رفتار خود در بین مردم باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: شما طلاب باید بیش از پیش در تهذیب نفس، نشر معارف دین، احیای امر به معروف و نهی از منک و پاسداری از ارزش های دینی و انقلابی بکوشید.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: طلبه باید به مفاهیم قرآن عمل کند و برنامه‌هایی برای رشد فرهنگی مردم داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا به حدیث حضرت امام رضا (ع) که فرمودند «رَحِمَ اللّه ُ عَبْدا اَحیا اَمْرَنا، قیل: کیف یحیی امرکم؟ قال علیه السلام: یتَعَلَّمُ عُلومَنا وَ یُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَاِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعونا؛ یعنی اینکه رحمت خدابر بنده ای که امر ما را زنده کند و دانش های ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد، اشاره کرد و افزود: امروز باید علوم اهل بیت را فرا گرفت و به اقشار مختلف بیاموزیم

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین از تلاشهای حجت الاسلام سید رضا موسوی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در برگزاری این مراسم باشکوه تقدیر کرد.

طلاب مدارس علمیه استان قزوین معمم شدند

طلاب مدارس علمیه استان قزوین معمم شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha