سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حوزه علمیه سلماس

حوزه/ معاون تهذیب مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: طلاب لازم است تا با استفاده از فرصت حضور در حوزه، از تمامی گناهان، لغزش‌ها و خطاهای بزرگ و کوچک دوری کنند تا خداوند متعال نیز معارف الهی و قرآنی را در دل‌هایشان قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، معاون تهذیب مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه علمیه قم، شب گذشته در جمع طلاب سلماس که در مدرسه علمیه امام علی (ع) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به آیه "لَقَد کانَ لَکُمْ فی‌ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ"، اظهار داشت: برای حضور در محضر نورانی اهل بیت(ع) لازم است دل‌هایمان را در دریای زلال ماه مبارک رمضان شست‌وشو دهیم و همه آلودگی‌های روحی و جسمی را از خودمان دور کنیم.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان به عنوان ماه مغفرت و رحمت، بهترین عمل استغفار است، چرا که وعده حق الهی این است که "لَا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ" و مشیت الهی نیز بر این است که انوار معارف الهیه به جز در دل‌های پاک و مطهر، جای نمی‌گیرد.

معاون تهذیب مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت امام (ره) می‌فرمودند: "تزکیه مقدم بر تعلیم است"و رهبر معظم انقلاب نیز در جلسات اخلاق بر تقویت معنویت و تقدم تزکیه بر تعلیم بارها تاکید داشته‌اند.

مدیر سابق حوزه علمیه آذربایجان غربی در پایان خاطر نشان کرد: طلاب لازم است تا با استفاده از فرصت حضور در حوزه علمیه، از تمامی گناهان، لغزش‌ها و خطاهای بزرگ و کوچک دوری کنند تا خداوند متعال نیز معارف الهی و قرآنی را در دل‌هایشان قرار دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha