دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام میرهاشمی

حوزه/ حجت الاسلام میرهاشمی گفت: مهم‌ترین عوامل مربوط به طلاق در استان گیلان ابتدا مسائل اقتصادی و سپس آسیب‌های ناشی از فضای مجازی است و متاسفانه همین عامل باعث شده گیلان رتبه چهارم آمار طلاق را در کشور داشته باشد.

حجت الاسلام سیداسمعیل میرهاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در گیلان، به ارائه گزارشی از عملکرد معاونت تهذیب حوزه علمیه گیلان پرداخت و اظهار داشت: در سالی که گذشت برنامه‌های خوبی در استان اجراء شد از جمله تشکیل شورای تبلیغ، برگزاری دوره‌های مسیحیت شناسی، وهابیت شناسی، همسرداری و تربیت فرزند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان به تشریح فعالیت‌های کارگاهی پرداخت و افزود: در برخی از شهرهای استان، تبلیغ مسیحیت و در برخی از مناطق شهری و روستایی هم تبلیغ وهابیت در حال افزایش بود. و اگر راهکاری اتخاذ نمی‌کردیم، قطعاً این تبلیغات روز به روز بیشتر می‌شد.

حجت الاسلام میرهاشمی، شناخت مسیحیت توسط مبلغین استانی را بهترین راهکار جلوگیری از نفوذ مسیحیت دانست و اظهار داشت: مبلغین اگر به مسیحیت اشراف داشته باشند، بهتر می‌توانند از دین مبین اسلام دفاع کنند.

وی ادامه داد: شش دوره یک روزه مسیحیت شناسی و وهابیت شناسی با حضور دکتر محمدرضا باغبان‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، در شهرستان رشت و تالش برای مبلغین استان برگزار شد.

میرهاشمی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت گیلان در بحث طلاق، فرزندآوری و ... مناسب نیست گفت: مهم‌ترین عوامل افزایش طلاق در استان گیلان ابتدا مسائل اقتصادی و سپس آسیب‌های ناشی از فضای مجازی است و همین عامل باعث شده گیلان رتبه چهارم آمار طلاق را در کشور داشته باشد.

وی اظهار کرد: امروز دشمن می‌داند که از طریق اعتراضات خیابانی نمی‌تواند نظام اسلامی را براندازی کند، به همین منظور تمام توان خود را بر تهاجم فرهنگی گذاشته و به دنبال تغییر سبک زندگی و تغییر پوشش‌ و حجاب بانوان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان، برگزاری دوره‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی، همسرداری و تربیت فرزند برای مبلغین و مبلغات استان را از دیگر برنامه ها اعلام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha