یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماز باران

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز همدان گفت: با توجه به بحران آب و کاهش نزولات آسمانی و درخواست مکرر مومنین روزه دار، مقرر شد تا نماز باران در همدان، روز جمعه دوم اردیبهشت، در مصلای این شهرستان اقامه شود.

حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم رئیس ستاد اقامه نماز همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به اقامه نماز استسقا (طلب باران)، اظهار داشت: با توجه به بحران آب و کاهش نزولات آسمانی و درخواست مکرر مومنین روزه دار، مقرر شد تا نماز باران در همدان، روز جمعه دوم اردیبهشت، در مصلی این شهرستان اقامه شود.

وی افزود: این نماز به امامت حجت اسلام سید حسن فاضلیان و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسنی حلم ضمن دعوت از مردم دارالمومنین همدان برای شرکت در این مراسم، خاطر نشان کرد: همان طور که روایات ما توصیه شده، خوب است که در این نماز سالمندان و کودکان نیز شرکت کنند.

گفتنی است بنابر روایات تاریخی و احادیث، پیامبران گذشته، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به این سنت عمل می‌کرده‌اند و دعایی به همین نام نیز در صحیفه سجادیه موجود است.

نماز باران آیت الله سید محمد تقی خوانساری (ره) از معروف‌ترین نمازهای باران در تاریخ معاصر است که در زمان اشغال ایران در جنگ جهانی اول در بیابان‌های اطراف قم خوانده شد و باران بسیاری بارید.

نماز باران، مانند نماز عید فطر دو رکعتی و مستحب است که به صورت جماعت خوانده شود.

در دو رکعت این نماز، حمد و سوره به صورت بلند، در رکعت اول پنج قنوت و در رکعت دوم چهار قنوت خوانده می‌شود.

در این قنوت‌ها، می‌توان هر دعایی را خواند، ولی بهتر است که دعاهایی برای طلب باران همراه با صلوات خوانده شود.

مستحب است نمازگزاران سه روز پیش از اقامه نماز باران روزه بگیرند و پس از آن این نماز را پابرهنه همراه با پیران و کودکان در زیر آسمان بخوانند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha