چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار

حوزه/ تنگناهای اقتصادی سبب شده تا دستاوردهای نظام دیده نشود و لازم است دولت سیزدهم با سرمشق قراردادن سیره امیرالمومنین(ع) گام های بلندی در جهت رضایتمندی مردم و عدالت اقتصادی بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد در سخنانی با اشاره به اقدامات حوزه علمیه قم در فقه معاصر گفت: در مجموعه تحقیقات مباحث مورد نیاز نظام اسلامی نیز هم اکنون ۱۰۰پروژه در حال انجام است که در این امور نیز ظرفیت مطلوبی جهت همکاری با صندوق کارآفرینی امید وجود دارد.

وی با اشاره به نزدیکی به سالروز شهادت امیرالمومنین(ع) گفت: امام علی(ع) به همان میزان که بر روی مباحث معرفتی و سیاسی دقت نظر داشت بر مساله عدالت اقتصادی و توزیع عادلانه امکانات نیز تاکید می کرد و در طول نزدیک به ۵ سال خلافت ایشان، عدالت توزیعی و اجتماعی در اوج بود و همه مردم از رفاهیات اولیه زندگی مانند مسکن برخوردار بودند.

آیت الله اعرافی با تاکید بر ضرورت تامین زیرساخت های مورد نیاز زندگی انسانی مانند مسکن، اشتغال و عدالت اقتصادی در جامعه، اظهار داشت: تنگناهای اقتصادی سبب شده تا دستاوردهای نظام نیز دیده نشود و لازم است دولت سیزدهم با سرمشق قراردادن سیره امیرالمومنین(ع) گام های بلندی در جهت رضایتمندی مردم و عدالت اقتصادی بردارد و به عبارتی شگرد دشمن این است که دستاوردها دیده نشود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، یادآور شد: مسیر تعالی و رشد جامعه ایران، جهاد تبیین از یک سو توسط مسئولان و رسانه ها و گره گشایی و حل مشکلات اقتصادی مردم از سویی دیگر است.

وی اظهار داشت: قم به دلیل موقعیت علمی و جایگاهی مذهبی در حکم یک جهانشهر است و هر اقدامی که در این شهر انجام بگیرد، خدمات به جهان اسلام محسوب می شود.

آیت الله اعرافی، با تاکید بر اینکه دانش بنیان شدن فرآیندها با تاثیرگذاری بیشتر آنها در جامعه همراه است، گفت: هوشمندسازی و روان سازی فرآیندهای اداری و بانکها از مباحثی است که این صندوق می تواند در آنها نقش کارکردی مهمی ایفا نماید.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: مشاغل کوچک و خانگی نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی دارند لذا باید از این مشاغل کوچک و خانگی حمایت و آنها را تقویت کرد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: در سطح کشور قالب های مختلف هنری سالم و مشروع بسیار زیادی وجود دارد که در مسیر ارتقای بعد فرهنگی و معنوی جامعه تاثیرگذار هستند که رونق بخشی به آنها نیازمند حمایت است.

وی با تاکید بر اهمیت بعد پژوهشی و دقت نظر در تدوین برنامه ها و تصویب قوانین، گفت: اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقت نظر لازم را در تصویب قوانین بکار ببرند نیازی به ارجاع بیش از ۵۰ درصد قوانین به شورای نگهبان نخواهد بود.

خاطرنشان می شود: نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این مرکز پرداخت.

خبرنگار: سلمان میرزایی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha