یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سیدمهدی موسوی‌نژاد

حوزه/ سرپرست معاونت درمان مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از آمادگی کامل دارالشفای امام(ع) برای ارائه خدمات پزشکی به زائران و مجاوران در شب‌های قدر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، سیدمهدی موسوی‌نژاد، با اشاره به برنامه مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در لیالی قدر اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور پرشور زائران و مجاوران در مراسم پرفیض شب‌های قدر، علاوه بر ۶ پایگاه ثابت فوریت‌های پزشکی، ۳۰ پایگاه سیار سلامت نیز در گوشه و کنار اماکن متبرکه رضوی آماده خدمات‌رسانی به بیماران اورژانسی در این شب‌ها خواهد بود.

وی افزود: در هر پایگاه سلامت تیمی متشکل از چهار نیروی امدادگر هلال احمر، یک نیروی فوریت‌های پزشکی این مؤسسه و یک نیروی صندلی چرخدار اداره امور تسهیلات زائران حرم مطهر رضوی حضور خواهد داشت.

سرپرست معاون درمان این مؤسسه ادامه داد: سه پایگاه ثابت فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی در صحن جمهوری اسلامی، باب الرضا(ع) و صحن امام حسن مجتبی(ع) نیز با حضور تیم کامل پزشکی اعم از پزشک و پرستار و تمامی تجهیزات لازم برای انجام خدمات اورژانسی و احیای قلبی- تنفسی بیماران به عنوان پایگاه‌های مرکزی اورژانس حرم مطهر به زائران و مجاوران خدمات‌رسانی می‌کند.

استقرار ۱۷ دستگاه آمبولانس

موسوی‌نژاد گفت: ۱۷ دستگاه آمبولانس نیز با همکاری اورژانس ۱۱۵، هلال احمر و مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان در صحن و سرای رضوی آماده‌باش هستند.

وی افزود: همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هلال احمر برای استفاده در شرایط بحرانی و انتقال بیماران اورژانسی در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) مستقر می‌شود.

حضور ۳۰۰ نیروی رسمی و افتخاری در حرم مطهر

همچنین وی گفت: در مجموع نزدیک به ۳۰۰ نیرو اعم از امدادگران هلال احمر، نیروهای فوریت‌های پزشکی و خادمین سلامت این مؤسسه و نیروهای اورژانس ۱۱۵ در ارائه خدمات پزشکی به بیماران اورژانسی در شب‌های نزول کلام وحی در اماکن متبرکه رضوی مشارکت دارند.

تقویت نیروهای دارالشفای امام(ع)

سرپرست معاونت درمان این مؤسسه ادامه داد: دارالشفای امام(ع) در جوار بست شیخ طوسی حرم مطهر نیز با تقویت نیرو در بخش‌های پزشکان عمومی، اورژانس و تزریقات، پانسمان و سرم‌تراپی، آماده ارائه خدمات شبانه‌روزی به بیماران است.

موسوی‌نژاد افزود: دو بخش آزمایشگاه و رادیولوژی دارالشفای امام(ع) نیز در شب‌های قدر فعال خواهد بود و مراجعان می‌توانند از خدمات تشخیصی آنها استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha