پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید جواد وحیدی مدیر مرکز تخصصی مهدویت هرات و امام جمعه

حوزه / عضو شورای عالی مجمع قرآن و عترت هرات گفت: ملت‌های مسلمان با اعتراض، تظاهرات همگانی باید اجازه ندهند حاکمان اسلامی کشورهای مسلمان در جنایات رژیم صهیونیستی همراه و هم‌دست شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد وحیدی، مسئول مرکز مهدویت افغانستان و عضو شورای عالی مجمع قرآن و عترت هرات، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری حوزه پیرامون مسئله فلسطین و روز قدس گفت: مسئله فلسطین مسئله اساسی جامعه اسلامی و جهان اسلام است، فلسطین سرزمینی است که در آنجا مسجدالاقصی محل معراج پیامبر گرامی اسلام (ص) و مدفن بسیاری از پیامبران است.

وی افزود: سال‌های زیادی است که این کشور زیر چکمه‌های اشغالگران صهیونیستی قرار دارد این تجاوز ناجوانمردانه منجر به آوارگی ساکنان اصلی این سرزمین مقدس به کشورهای مختلف شده است و بیش از 6 دهه است که مردم مظلوم فلسطین در رنج، مشقت و آوارگی به سر می‌برند.

وی اظهار داشت: ملت فلسطین سال‌های زیادی با جان‌فشانی در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارند و این‌همه آوارگی و بدبختی و کشتار بی‌رحمانه در سکوت مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر صورت می‌گیرد حاکمان جهان اسلام و کشورهای اسلامی هم متأسفانه واکنش جدی نشان نمی‌دهند.

مسئول مرکز مهدویت افغانستان در ادامه به وظیفه حوزویان و علما در عرصه بین‌الملل پیرامون مسئله قدس و مردم فلسطین اشاره کرد و افزود: امروز علما و روحانیت باید صدای مردم مظلوم فلسطین هستند و مردم مسلمان در کشورهای اسلامی را به وظیفه اسلامی آن‌ها در قبال این کشور آگاه بگردانند.

وی بابیان اینکه وظیفه علما تبیین و روشنگری درباره مسئله فلسطین است، افزود: با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، منابر و موقعیت‌های حساسی که در طول سال به وجود می‌آید ازجمله؛ ماه مبارک رمضان، شب‌های قدر و ایام حج در این موقعیت‌ها و زمان‌های حساس باید مسلمانان در رأس حاکمان کشورهای اسلامی نسبت به مسلمانان فلسطین آگاه بگردانند، همان‌طور که پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند: اگر مسلمانی فریاد مسلمانی را بشنود و به ندای او لبیک نگوید مسلمان نیست.

عضو شورای عالی مجمع قرآن و عترت هرات تصریح کرد: حوزویان با استفاده از معارف الهی و قرآنی باید مردم مسلمان را، نسبت به مسئله فلسطین آگاه کنند و فریاد ملت فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

وی راه حمایت از مردم فلسطین، مقابله با نقشه‌های اسرائیل در منطقه و جهان بیان کرد و افزود: همه ما می‌توانیم ندای مردم فلسطین باشیم اعتراض و فریاد خود را علیه اشغال و اشغال گری و غصب بلند کنیم و همچنین با تحریم خریدوفروش ورود کالاهای اسرائیلی در کشورهای اسلامی اقدام جدی کنیم تا بتوان از این طریق به زیرساخت‌هایی که باعث تقویت رژیم اسرائیل در منطقه می‌شود ضربه وارد کرد.

وی تأکید کرد: مردم مسلمان در کشورهای مختلف به حاکمان خود اجازه ندهند که با رژیم غاصب روابط خود را عادی کنند، عادی‌سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی او را در اشغال گری وحشی‌گری در گسترش جنایت‌های قوی‌تر می‌کند و تشویق می‌شود به کشورهای اسلامی و سرزمین‌های اسلامی بیشتری تجاوز کند و او شعار همیشگی نیل و تا فرات را محقق کند.

وی افزود: ملت‌های مسلمان با اعتراض، تظاهرات همگانی باید اجازه ندهند حاکمان اسلامی کشورهای مسلمان در جنایات رژیم صهیونیستی همراه و هم‌دست شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحیدی با اشاره به اینکه فلسطین نقطه اتصال وحدت امت اسلامی است و توانسته امت‌های اسلامی را بیدار کند، افزود: کسانی که در برخی کشورهای اسلامی شعار جهاد می‌دهند و زیرساخت‌های کشورهای اسلامی را نابود می‌کنند، به‌جای این کار اگر همه کشورهای اسلامی دنیا با همه ظرفیت‌هایی که دارند، با وحدت و همبستگی در مقابل اسرائیل ایستادگی کنند قطعاً قدس آزاد خواهد شد و رژیم اسرائیل از روی زمین محو خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha