دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شب قدر

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به اهمیت درک فلسفه شب‌های قدر گفت: تفکر درباره‌ی خلقت ، سیر هستی و اتصال با پروردگار در شب قدر انسان را از ظلمات دنیا به سمت نور سوق می‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان با بیان این‌که پروردگار در نظام هستی برای اتصال انسان به عالم ملکوت زمان‌ها و مکان‌های خاصی قرار داده‌ است گفت : این زمان‌ها و مکان‌ها به دلیل قداست و معنویت خاص، فرصت ویژه‌ای برای ارتباط و اتصال انسان با خالق به شمار می‌روند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، شب‌های قدر را یکی از این زمان‌های خاص دانست و افزود: ارزش شب قدر به اتصال انسان با پروردگار برمی‌گردد تا منزلت و جایگاه واقعی خود را در عالم هستی بشناسد.

وی در ادامه افزود: شب سمبل حرکت و درک ظلمانی بودن دنیاست و شب قدر هم فرصتی خاص برای تفکر انسان نسبت‌ به خود،هستی و خداست.

این استاد حوزه باارزش ترین عمل را در شب قدر تفکر عنوان کرد و یادآور شد: در روایتی پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند« بافضیلت‌ترین عمل در شب قدر مباحثه علمی است.

مؤمنی افزود :شب‌های قدر بهترین زمان برای اندیشیدن نسبت به سیر خلقت هستی است تا ارزش خود را بشر درک کند؛ همانگونه که در قرآن آمده : وَیَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذَا بَاطِلًا سُبْحَانَکَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ.

وی گفت: در شب قدر انسان با شناخت از عالم آفرینش از ظلمات به سمت نور حرکت می‌کند و در واقع هر کس فلسفه شب قدر را درک کند، چنین شبی برای او از هزار شب و یک عمر زندگی بهترمی شود همان گونه که در سوره قدر آمده است که لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha