دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محیط زیست

حوزه/ مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان فارس گفت: رهبر معظم انقلاب می فرماید برای ما مسئله محیط زیست با حفظ منابع طبیعی وسیله تجملاتی و درجه دو نیست، یک مسئله حیاتی است و اولویت تلاش ما برای توسعه کشور باید در این بخش باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، پور شیرزاد، پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای با خبرنگاران که در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته زمین پاک، اظهار کرد: برنامه های متنوعی در این هفته برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست، اضافه کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در مسئله محیط زیست بسیار مهم است، رئیس جمهور مردمی نیز تاکید بر محیط زیست دارند.

پورشیرزاد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می فرماید برای ما مسئله محیط زیست با حفظ منابع طبیعی وسیله تجملاتی و درجه دو نیست، یک مسئله حیاتی است و تلاش ما برای توسعه کشور، اولویت باید در این بخش باشد.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان فارس با تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور همه وظیفه دارند در راستای حفظ محیط زیست تلاش کنند، اصحاب رسانه نیز باید در این مهم ما را یاری دهند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه بر اساس تغییر اقلیمی که در دنیا رقم می خورد، محیط زیست وضعیت خوبی ندارد و سرزمین ما نیز مشکلاتی دارد. استان فارس نیز به تبع از آن دچار مشکلات عدیده ای در حوزه های مختلف است، مهمترین کاری که می توان انجام داد مشارکت مردمی در واقع حفاظت مردم پایه است که جزو سیاست های ما به شمار می رود.

پورشیرزاد با تصریح اینکه باید دنبال الگوی حفاظت جدید باشیم، عنوان کرد: رسانه ها زبان گویای محیط زیست هستند و می توانند در بخش های آگاهی بخشی و شفافیت در این حوزه موثر باشند؛ رسانه ها اهرم های قدرتمند هستند و ما از ظرفیت رسانه نیز استفاده می کنیم.

وی گفت: در حوزه محیط زیست چیز مخفی وجود ندارد و بنا بر شفاف سازی داریم؛ باید پاکدستی نیز در کنار این موضوع نیز باشد، اگر با رسانه ها صادق باشیم می توانیم اطلاع رسانی دقیق اثر گذار داشته باشیم.

مدیرکل محیط زیست استان فارس افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب موضوعی به نام تغییر سبک زیست وجود دارد که ما آن را می خواهیم در بخش محیط زیست پیاده کنی؛الگوی مصرف را همچنین باید در این بخش پیاده کنیم، چرا که ریشه تمام مشکلات تغییر سبک زندگی است.

وی مطرح کرد: در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مشارکت وجود دارد که باید توجه ویژه بر روی آن داشت، مشارکت فعال در محیط زیست آگاهی و اطلاع رسانی دقیق نیز بسیار مهم است، دوستداران محیط زیست در جهت مشارکت وارد می شود.

پورشیرزاد همچنین تاکید کرد: سعی بر حرکت برنامه محور است؛ قطعا از ظرفیت های مهم مردمی نیز استفاده خواهیم کرد.

وی در خصوص تالاب بختگان نیز عنوان کرد: تالاب بختگان رو به خشکی می رود و شاید برکه ای مانده باشد، البته ستاد احیای تالاب ها فعال است و استاندار نیز پای کار است و امیدواریم منجربه نتیجه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در خصوص حق آبه محیط زیستی دچار مشکل هستیم اما قطعا بعد از آب شرب تاکید به حق آبه تالاب ها شده است.

وی اظهار داشت: منشاء ریزگرد ها را که شاهد هستیم باید با حفاظت از تالاب بختگان این مشکل را تا حدودی برطرف کنیم، اگر همه دقت کنند می توانیم امیدوار باشیم که وضعیت بهتری داشته باشیم.

قاسم نهاوندی، معاون پایش محیط زیست فارس در ادامه این جلسه تصریح کرد: محیط زیست به یک شخص برنمی گردد، بلکه وابسته به همه است و حفاظت از آن نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی در خصوص تخلف پتروشیمی ها خاطرنشان کرد: شاید یکی از بزرگترین واحد ها است که تاکنون چهار پرونده برای آن تشکیل شده چراکه بخشی از پساب را وارد محیط می کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha