پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 1020500
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
امام جمعه رشت

حوزه/ امام جمعه رشت با بیان این که بخشی از آیه‌های سوره احزاب را مربوط به برخی رفتارهای منافقان و اهل ایمان که در ایام جنگ از خود بروز دادند، عنوان کرد و گفت: بهانه‌هایی از طرف برخی افراد در جنگ احزاب بیان می‌شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی روز نوزدهم ماه مبارک رمضان در شبستان مصلای رشت در تفسیر آیه ۱۳ سوره احزاب با اشاره به ترجمه این آیه اظهار کرد: “"و در آن وقت طایفه‌ای از کفار و منافقان دین گفتند: ای یثربیان، دیگر شما را (در اردوگاه) جای ماندن نیست (که همه کشته خواهید شد، از گرد پیغمبر متفرق شوید و به مدینه) باز گردید. و در آن حال گروهی از آنها (برای رفتن) از پیغمبر اجازه خواسته و می‌گفتند: خانه‌های ما دیوار و حفاظی ندارد، در صورتی که (دروغ می‌گفتند و) خانه‌هاشان بی‌حفاظ نبود، و مقصودشان جز فرار (از جبهه جنگ) نبود".

وی، بخشی از آیه‌های سوره احزاب را مربوط به برخی رفتارهای منافقان و اهل ایمان که در ایام جنگ از خود بروز دادند، عنوان کرد و افزود: بهانه‌هایی از طرف برخی افراد در جنگ احزاب بیان می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به حضور مهاجر و انصار در جنگ احزاب اشاره کرد و گفت: در بین آنها منافق و افراد سست ایمان وجود داشت.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بیماردلان دارای ایمان ضعیف هستند، تصریح کرد: کسی که ایمانش ضعیف است نوعی بیماری دل دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، مومن را در برابر کافر و منافق، شدید دانست و بیان کرد: مومن در برابر مومنان رحیم و مهربان است و در این راستا دنیا، ثروت و قدرت موجب نمی‌شد مومنان از دین و پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم برگردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha