شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1020524
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
عکس.jpg
روزه داری در شهرهای شمال اروپا

در شهرهای شمال اروپا در ماه رمضان فقط سه ساعت وقت برای صرف غذا وجود دارد.

حوزه/ با وجود طولانی بودن روز در برخی از شهرهای اروپا، مسلمانان در ضیافت ماه مبارک رمضان شرکت می‌کنند و آن را آزمونی از صبر و استقامت می‌دانند.
به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، در شهرهای شمال اروپا در ماه رمضان فقط سه ساعت وقت برای صرف غذا وجود دارد.
در تابستان در برخی از شهرهای اروپایی روزه تا ساعت ۱۰ شب ادامه دارد.
عرفان الحاج، که درنروژ زندگی می‌کند، می‌گوید:"این یک آزمون استقامت، تلاش و صبر است." در نروژ روزه‌داری امتحان بی‌چون و چرای ایمان است.چراکه ۲۰ ساعت روزه گرفتن و کمی بیش از سه ساعت برای خوردن غذا وقت وجود دارد اما با وجود این، آنها رمضان را به عنوان یک جشن هرسال برگزار می‌کنند.
افطاری‌ها در اجتماع برگزار می‌شود و مساجد مملو از روزه داران است. در نروژ، در تابستان روزه داری حتی تا ۲۲ ساعت در روز می‌رسد.
در انگلستان و فنلاند نیز روزه داری بسیار طولانی است اما با همان نگرش آن را به عنوان یک جشن هرسال برگزار می‌کنند و حتی برخی از فروشگاه‌های مواد غذایی متعلق به مسلمانان به روزه داران غذا اهدا می‌کنند.
جلال العیوبی، کارمند یک رستوران لبنانی در انگلستان، می‌گوید:"هر چه مدت روزه‌داری طولانی‌تر شود، عزم مؤمن قوی‌تر می‌شود و برای تحمل گرسنگی و تشنگی صبر بیشتری خواهد داشت."
او می‌گوید که مهاجران جدیدی که به انگلیس می‌رسند دچار سختی می‌شوند. اما ایوبی می‌گوید که خیلی زود عادت می‌کنند و بدون مشکل روزه می‌گیرند.
در اروپا مسلمانان حدود ۱۸ ساعت روزه می‌گیرند اما در شمال اروپا، مانند گرینلند، فنلاند، انگلیس و نروژ، روزه گرفتن می‌تواند بسیار طولانی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 1
    ما هم اکثر روزها خواب میمونیم همین وضعیت سه ساعت روز هستیم!!