سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله مهدوی

حوزه/امام جمعه موقت اصفهان گفت: یاران امام زمان براساس آیات قرآن کریم دو ویژگی خاص دارند، نخست اینکه تمام وجود آنان یقین به خداوند است و ذره ای شک و شبهه وجود ندارد و دومین ویژگی، سبقت در خیرات و عمل صالح است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در شب بیست و یکم ماه رمضان(دومین شب قدر)در مسجد امام(ره) اصفهان، اظهار کرد: براساس روایات، شب های ۱۹و ۲۱ماه رمضان موثر در سرنوشت شب بیست و سوم ماه رمضان است که احتمال شب قدر بودنش، بسیار زیاد است.
وی با تاکید براینکه از بزرگان و علمای دینی توصیه شده در این شب های مجموعه ای از اعمال حسنه را انجام دهید، چرا که هر عمل صالحی در شب های قدر از انجام آن عمل در هزار ماه بهتر است، عنوان کرد: مذاکره علم از اعمال توصیه شده در شب های قدر است که علم شناخت خداوند بهترین علم ها است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: یکی از راه های شناخت خدا براساس استدلال عقلی و چشم ظاهری و منطبق بر نشانه های وجودی خداوند است. روش دوم شناخت خدا از طریق دل و چشم باطن است.
امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: در چشم باطن باید دل را پاک کرد تا نور خداوند در دل بنشیند، اما در روش دیدن خداوند با چشم ظاهر ما از واسطه هایی چون استدلال و نشانه ها بهره ببریم..
وی افزود: نظم جهانی یکی از دلایل عقلی برای وجود خالق هستی است که در این روش از معلول به علت رسیده‌ایم، بنابراین تا وقتی که نیاز به دلیل برای اثبات خداوند باشیم، خدا را با چشم دل ندیده ایم.
آیت‌الله مهدوی تصریح کرد: افرادی که طرفدار دیدن خدا با استدلال هستند، ادعای گروه اشراقیون را این گونه رد می کنند که«تا زمانی کسی با استدلال خدا را نشناسد، بندگی او را نمی کند و گناه کرده و فرد گنه کار هرگز نمی تواند دل خود را پاک نماید که با چشم دل خداوند را ببیند».
وی ابراز کرد: معتقدم در مسیر شناخت خدا، روش سومی هست، ابتدا باید با دلیل، خداوند را بشناسیم و بعداز گناه نکردن حداقل برای چهل روز به سمت پاک کردن دل و باز شدن چشم دل حرکت کنیم.
استاد حوزه خاطرنشان کرد: یکی از آرزوهای مومنین در شب های قدر محبوب امام زمان(عج) شدن است، اما بدانید یاران امام(عج) براساس آیات قرآن کریم دو ویژگی خاص دارند، نخست اینکه تمام وجود آنان یقین به خداوند است و ذره ای شک و شبهه وجود ندارد و دومین ویژگی، سبقت در خیرات و عمل صالح است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha