شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
منصور امامی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: در دین اسلام " به من ربط ندارد و به تو ربط ندارد" نداریم و اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنیم، منکرات در جامعه عادی خواهد شد و اشرار بر ما مسط می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی، در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان که در ورزشگاه ارومیه برگزار شد، با بیان این که امام علی(ع) محدود به زمان و مکان نیست، اظهار داشت: خداوند متعال حضرت علی (ع) را به عنوان رهبر همه انسان های آزاده قرار داده است و با وجود این که فضائل امیرالمؤمنین(ع) را دوستانش از روی ترس و دشمنانش از روی عناد کتمان کردند، اما فضائل حضرت عالم را فرا گرفته است.

وی افزود: دشمن در طول تاریخ برای تحریف واقعیت ها و جدا کردن امت از امام علی (ع) که حقیقت دین است، سرمایه گذاری فراوانی کرده بود، اما نتوانست مانع نشر فضائل مولی الموحدین(ع) شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ادامه اضافه کرد: مقدرات انسان در شب قدر نوشته می شود و این به معنی جبری بودن زندگی نیست، بلکه خداوند، عالم را با قوانین اداره می کند که قسمتی از آن مادی و قسمتی نیز مربوط به اعمال انسان است که وحی و دین آن را معین می کند و بخشی از آن به نیت مربوط است و اگر نیت درست باشد رزق و روزی ها افزایش پیدا می کند.

وی افزود: برخی از اتفاقاتی که در زندگی ما می افتد به نیت و عمل مربوط است؛ خداوند متعال به همه انسان ها کمک می کند، اما افرادی که فقط دنیا را می خواهند دیگر نصیبی برای آن ها در آخرت نیست.

حجت الاسلام امامی با بیان این که مؤمن با خداوند معامله می کند، گفت: بخشی از اتفاقات زندگی ما نتیجه اعمال ماست و نباید تنبلی های خودمان را بر گردن خداوند و تقدیرات عالم بیندازیم.

وی گفت: انسان با گناه، روح خود را سلاخی می کند و در چنین فردی دیگر حالی برای اقامه نماز و یاد خدا نخواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان این که برخی از اتفاقات ناگوار زندگی ما نتیجه ظلم به دیگران است و خداوند ما را از انجام ظلم نهی کرده و به مقابله با آن نیز دستور داده است، تصریح کرد: در دین اسلام " به من ربط ندارد و به تو ربط ندارد" نداریم و اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنیم منکرات در جامعه عادی خواهد شد و اشرار بر ما مسط می شوند.

وی بیان کرد: در جامعه ای که شعار " به من چه، به تو چه " محور باشد آشوب ها و بحران ها روی خواهد داد و کارها به دست افراد چاپلوس و اشرار می افتد و در این صورت دعای ما نیز مستجاب نمی شود، و لذا نباید کوتاهی و کم کاری های خودمان را بر گردن خداوند بیندازیم.

حجت الاسلام امامی افزود: اگر امام علی (ع) هم امام باشد و امت ایشان را همراهی نکند، شکست خواهد خورد و این سنت و قاعده الهی است و البته شکست هدف امام معنایی ندارد، بلکه این مسئله در مقطعی از تاریخ به صورت ظاهری اتفاق می افتد، مانند همان اتفاقی که در جنگ بدر افتاد و مردم پیامبر را همراهی نکردند و دشمن در آن جنگ پیروز ظاهری میدان شد، و لذا دومین عامل بدبختی انسان ظلم هایی است که دیگران در حق انسان انجام می دهند.

وی با بیان این که بخشی از اتفاقات زندگی نتیجه دخالت مستقیم پروردگار عالم در زندگی ماست، گفت: پروردگار عالم با ابتلائات انسان را ارتقا می دهد و منزلت به او اعطا می کند؛ خداوند متعال حضرت ابراهیم را امتحان کرد تا او را پدر امت توحید قرار دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha