پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ق

حوزه / امام جمعه سابق کاشان با بیان اینکه خداوند در قیامت با غیرمومن هم صحبت نمی شود، تصریح کرد: تازمانی که اهل قرآن باشیم، نورانی و مورد حمایت خداوند متعال خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، در مراسم شب شهادت حضرت علی (ع در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع)آران و بیدگل، به سنت دیرینه مردم منطقه کاشان برای زیارت محمد هلال بن علی (ع) در سالروز شهادت جدش حضرت علی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت : هلال بن علی (ع) سال 61 برای گریز از حکومت بنی امیه بعد از پناهنده شدن به طوس و سپس برای رهایی از دست دشمنان راهی قم و از آن جا به شهرستان آران و بیدگل پناهنده می شود.

امام جمعه سابق کاشان به تشابهات شهادت حضرت محمد هلال بن علی (ع) با برادرش ابا عبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و افزود: ابا عبدالله(ع) از حجاز به عراق هجرت و هلال بن علی (ع) هم از حجاز به ایران هجرت می کند؛ ابا عبدالله الحسین (ع) در فضای غربت در اوج مظلومیت در درون قتلگاه به شهادت می رسد، هلال بن علی(ع) هم در فضای غربت در سرداب این نقطه به شهادت می رسد .

آیت الله سلیمانی، محمد هلال بن علی(ع) را بنیانگذار عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در ایران دانست و تصریح کرد: سیدالساجدین(ع) و زینب کبری(س) بانیان عزاداری امام حسین (ع) در عراق و حجاز و هلال بن علی (ع) بانی عزاداری حسینی (ع) در ایران است .

امام جمعه سابق کاشان با بیان اینکه خانه خود را با تلاوت قرآن نورانی کنیم، خاطرنشان کرد: پیامبراکرم (ص) فرمود خانه ای که در آن قرآن تلاوت نشود و ساکنین آن خانه اهل قرآن نباشند، آن خانه قبری بیش نیست.

آیت الله سلیمانی به دو نوع عبادت فردی و جمعی اشاره کرد و افزود: همان طور که نماز جمعه و جماعت را به صورت جمعی می خوانیم، خانه هایمان هم باید محل عبادت و تلاوت قرآن باشد.

وی به فضیلت های شب های قدر اشاره و تصریح کرد: همانطور که در شب های قدر برای خودمان استغفار می کنیم، فرشتگان نیز در این شب برای مومنین اهل زمین استغفار می کنند.

امام جمعه سابق کاشان در پایان اظهار کرد: تازمانی که اهل قرآن باشیم، نورانی و مورد حمایت خداوند متعال خواهیم بود.

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha