چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
زالی

حوزه / تهیه‌کننده سریال «خوشنام» گفت: در این سریال سعی شده به توبه پرداخته شود البته توصیه‌های دینی کار شکلی کاملا مستتر دارد.

احمد زالی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون سریال «خوشنام» بیان کرد: سناریو این کار توسط محسن کیایی به من پیشنهاد شد. وقتی متن را خواندم دیدم کار ظرفیت‌های بالایی برای تبدیل شدن به یک مجموعه تلویزیونی داراست. این سریال جدا از جذابیت‌های بصری به مسائل اجتماعی نیز توجه ویژه دارد.

وی افزود: یک سریال تلویزیونی باید جدا از تمام ویژگی‌های لازم باید تذکر دهنده نیز باشد. یعنی موضوعاتی که دغدغه جامعه است را به صورت متداوم متذکر شود تا از قبال این تکرار، مشکل مورد نظر برطرف شود. درباره فیلمنامه این کار باید این نکته را هم اضافه کنم روی فیلمنامه آن سه سال زمان صرف شده تا معایب موجود در متن به صورت کامل بر طرف شود.

زالی تاکید کرد: بعد از آماده شدن فیلمنامه با چند کارگردان وارد مذاکره شدیم و از میان گزینه‌هایی مد نظر علی‌رضا نجف‌زاده به دلیل سابقه کمدی سازی که داشت برای ساخت این کار انتخاب شد. برای انتخاب نقش نخست سریال هم با پیشنهاد جالب کارگردان مواجه شدم. تا به امروز هومن حاج عبدالهی چنین نقشی را ایفا نکرده بود ولیکن خوشبختانه از عهده این کار به خوبی برآمد.

این تهیه‌کننده درباره مضمون دینی سریال هم چنین توضیح داد: مردم در ایام ماه مبارک موقعیت بهتری برای پذیرش مفاهیم دینی را دارا هستند. این ویژگی پیرامون فیلم‌ها و سریال‌های دینی نیز وجود دارد. لازم به ذکر است در ابتدا کار قرار نبود ماه مبارک روی آنتن برود ولی مدیران تلویزیون وقتی متوجه پیام دینی سریال که همان توبه است شدند این اثر را برای پخش در ماه مبارک مناسب دانستند.

وی تصریح کرد: تلاش ما این بود که در سریال «خوشنام» مفاهیم دینی نهفته در کار نیز در قصه به صورت مستتر بیان شود چون معتقدم مستقیم‌گویی هیچگاه به نتیجه لازم نخواهد انجامید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha