سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حبیب بابایی

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی گفت: شب قدر، فرصتی گرانبها برای شناخت قدر و منزلت والای انسانی و تلاش برای حراست از این گوهر ارزشمند است.

حجت الاسلام حبیب بابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که بر اساس روایات اهل بیت(ع) احتمال این که شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، شب قدر باشد، بسیار زیاد است، اظهار داشت: قدر به معنای تقدیر و اندازه گیری است و لذا در شب قدر آدمی باید علاوه بر عبادات و مناجات، ساعتی هم به تفکر بنشیند، بلکه قدر خود را بیابد و بداند که چگونه از این قدر و قیمت حراست نماید.

وی افزود: امام علی(ع) درباره قدر و قیمت انسان می فرمایند که برای جان‌های شما قدر و قیمتی نیست مگر به اندازه بهشت، پس حواستان باشد که آن را به کمتر از این قیمت نفروشید.

وی همچنین گفت: در واقع تفکر در شب قدر برای درک این معناست که چقدر ما می توانیم از فرصت پدید آمده برای بازسازی و اصلاح خویش بهره جُسته و مقدرات یک سال آینده خود را در پرتو عنایات الهی به شکل مطلوب رقم بزنیم.

این فعال فرهنگی در ادامه با بیان این که شب قدر، قلب ماه ضیافت الهی است، خاطرنشان کرد: سودمند حقیقی کسی است که اولاً قدر این شب عزیز و بی نظیر را بداند و ثانیاً با تمسک به قرآن و عترت از خدای مهربان مصرانه و عاجزانه بخواهد که او را در مسیر صحیح بندگی، به درستی هدایت و راهنمایی کند.

وی همچنین گفت: همان طور که حضرات معصومین(ع) به ما یاد داده اند راه سعادت و عاقبت بخیری چیزی نیست مگر سعی و تلاش خستگی ناپذیر در مسیر بندگی خدا و این که به معنای واقعی کلمه آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) را در همه لحظات زندگی خود مورد توجه جدی قرار دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha