شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شبِ قدر

حوزه/امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه آمرزش یکی از دعاهایی است که همه خواهان آن هستند، گفت: سعی کنید خود را در این شب ها سوار بر کشتی امام حسین(ع) کنید، چرا که نجات در این مسیر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد امام(ره) اصفهان، اظهار کرد: شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان به احتمال قوی شب قدر اصلی است.
وی بیان کرد: یکی از نکات قابل تأمل برای شب قدر این است که خداوند در سوره قدر می فرماید، قرآن را به صورت دفعی در شب قدر نازل کردیم که بدین معنی است که شب قدر قبل از آن هم بوده است.
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: از دیگر نکات و ویژگی های شب قدر این است که شب قدر بهتر از هزار ماه است و این بدان معنی است که سیر معنوی چنان زیاد است که در این شب با انجام هر عمل صالح بهتر از آن است که آن عمل صالح در هزار ماه غیر از شب قدر صورت گیرد.
آیت الله مهدوی افزود: در روایت آمده است که اگر شب قدر با این فضیلت برتری نسبت به هزار ماه نبود، مومنین به آن حد و اندازه از معنویت برای به کمال هرگز نمی رسیدند و این لطفی از سوی خداوند است.
وی با تاکید بر اینکه در شب قدر نیت کنید و بر عمل انفاق اهتمام ورزید، گفت: قسمت بزرگی از اموال خود را در این شب انفاق کنید و صدقه دهید و به مبالغ اندک راضی نشوید.
استاد حوزه عنوان کرد: سعی کنید خود را در این شب ها سوار بر کشتی امام حسین(ع) کنید، چرا که نجات در این مسیر است.
وی با اشاره به اینکه آمرزش یکی از دعاهایی است که همه خواهان آن در این شب ها هستند، گفت: یکی از شرایط استجابت دعا این است هرکسی را که در حق ما جفا کرده، حلال کنیم و ببخشیم و در حق دیگران دعا و برای آنان خیر و خوبی بخواهیم.
عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: مومنین آگاه باشید که غیبت امام زمان(عج) یک نوع عذاب عمومی است و تنها راهکار آن توبه عمومی است که باید در این شب ها اتفاق بیفتد تا ظهور حضرت در شب قدر مقدر شود.
وی در ادامه متذکر شد: ولایت و وجود رهبری فرزانه، حکیم و متقی از نعمت های بزرگی است که نصیب ملت ایران شده است، لذا وظیفه داریم قدردان نعمت ولایت باشیم و از خداوند طول عمر با عزت ایشان را بخواهیم.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha