پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاندار فارس

حوزه/ استاندار فارس با اشاره به اهمیت بهسازی مساجد به عنوان پایگاه‌های ترویج فرهنگ اسلامی و سنگر مسلمانان، گفت: لیستی از مساجدی که در سطح استان نیازمند بهسازی هستند ارائه شود تا با کمک فرمانداران و بخشداران و دهیاران نسبت به رفع موارد در سال جاری اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، محمد هادی ایمانیه در دیدار با طلاب و مبلغین قرارگاه عمار مدرسه علمیه منصوریه که در مدرسه علمیه منصوریه برگزار شد، با بیان اینکه جهادی عمل کردن یکی از ویژگی جامعه روحانیت است، گفت: در جامعه اسلامی شرایط برای ترویج فرهنگ غنی اسلامی وجود دارد و طلاب می توانند با امر به معروف و نهی از منکر به ترویج فرهنگ غنی اسلامی خصوصا در بعد عفاف و حجاب بپردازند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه گرانی و تورم موجود در بازار یک مسئله فرا استانی و موضوع ملی است، از نظارت بر بازار برای برخورد با گرانفروشی خبر داد و گفت: با رویکرد مدیریت استان مبنی بر برخورد با گرانفروشی در سطح فارس با فعالیت ۶۰۰ نفر از بسیج اصناف بر این موضوع نظارت می شود؛ هر چند که در این مسیر در کنار بازرسی‌ها نیازمند کمک مردم برای ارائه گزارش گرانفروشی برای مقابله با این موارد هستیم.

وی از تشکیل قرارگاهی برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی به مصرف کنندگان خبر داد و تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت غرفه‌های شهرداری در سطح شهر شیراز و توسعه این غرفه‌ها و با همکاری جهاد کشاورزی و تعاون روستایی در تلاش هستیم که تولیدات کشاورزی با حذف واسطه و حفظ حقوق کشاورز در خرید محصولات کشاورزی، کالا با قیمت‌های مصوب و یکسان به دست شهروندان برسد تا در شرایط تورم از گرانفروشی به دلیل حضور دلالان جلوگیری شود.

استاندار فارس همچنین از راه اندازی غرفه‌ها و فروشگاهای امین در ارتقای سیاست برخورد با گرانفروشی در سطح شهر شیراز و استان به عنوان راهکاری دیگر خبر داد و تصریح کرد: با این راهکار فروشندگان با نصب قیمت‌های مصوب و دریافت سودهای معتادل‌تر در شرایط موجود، زمینه را برای تهیه راحت‌تر محتایج مردم فراهم می کنند.

به اعتقاد ایمانیه، غرفه ها و فروشگاه های امین علاوه بر دریافت سودهای کمتر و حذف دلال‌ها می‌توانند در کنترل گرانفروشی موثر باشند؛ هر چند در رویکرد مدیریت استان در کنار این موارد ورود تعزیرات برای برخورد با گرانفروشی است.

استاندار فارس درباره رعایت حجاب و عفاف در جامعه نیز از اجرای طرح چهارشنبه های طلایی که با ابتکار سپاه درحال اجرا است به عنوان یکی از اقدامات موثر در سطح شهر شیراز یاد کرد.

وی با اشاره به دغدغه طلاب مدرسه منصوریه نسبت به ایجاد اشتغال در سطح استان و شهر شیراز به ظرفیت شهرک صنعتی به عنوان یک ظرفیت بالقوه برای ایجاد اشتغال سخن گفت و ادامه داد: در شرایط فعلی شهرک صنعتی شیراز با فعال بودن ۱۵ تا ۲۰درصد ظرفیت خود ۲۷هزار اشتغال ایجاد کرده است که یکی از برنامه‌های استان افزایش این ظرفیت تا ۴۰ درصد است؛ افزایش ظرفیتی که اشتغال بسیار گسترده‌ای از جمعیت واجد شرایط را تامین خواهد کرد.

حضور در روستای ماه فیروزان با حدود ۳۰۰ خانوار در حاشیه شهر شیراز و رسیدگی به مشکلات آن‌ها در راستای محرومیت زدایی یکی از درخواست‌های طلاب مدرسه علمیه منصوریه بود که استاندار فارس در این دیدار به آن پرداخت.

مهاجرت معکوس با ایجاد اشتغال و مسکن موضوع دیگری بود که استاندار فارس به عنوان یکی از اولویت‌های کاری مدیریت ارشد استان به آن اشاره کرد و گفت: خشکسالی و بیکاری باعث شده که روستاهایی در حاشیه شهر شیراز شکل گیرد و شاهد پدیده حاشیه نشینی باشیم که یکی از راهکارها در کنار رسیدگی به این روستاها این است که زمینه را برای ایجاد اشتغال و مسکن در روستاها رقم بزنیم تا شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha