سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1021426
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
ملکی ابرده

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان، دین، تواضع و عدالت را سه امر محبت آفرین خواند که در زندگی دنیا و آخرت انسان مورد نیاز است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکی ابرده، در جمع نمازگزاران مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی این تعبیر شعری را برای روز سه شنبه به کار برد و گفت: سه شنبه روز علم است و عبادت / سه معصومش دهد بر آن شهادت / ز سجادش عبادت آبرو یافت / ز باقر علم دین نام نکو یافت / ز صادق علم دین گردید تدوین / که باشد بر خلائق بهترین دین.

وی در ادامه با بیان اینکه سه چیز را موجب بروز محبت می دانند، ابراز کرد: دین، نخستین مورد است. انسان دین حقیقی را که مجموعه قوانین و قواعد عقلی و نقلی برای تنظیم زندگی است، دوست دارد.

استاد حوزه علمیه خراسان تواضع و فروتنی را به عنوان دومین مورد در بروز محبت برشمرد که مورد حسادت قرار نمی گیرد و همه عقلا دوستش دارند.

وی، سومین امر را عدالت نام برد و گفت: اینکه انسان هر چیزی را در جای خود انجام بدهد، عدالت است که البته آدمی دارای عقل سلیم و حواس جمع می خواهد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی افزود: این سه تا را از خدا بخواهیم تا انسان زندگی کنیم و در آن حال، بمیریم و در همین حالت، محشور شویم.

انتهای پیام۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha