جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/  دیدار تشکل های دانشجویی دانشگاه تبریز با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: مسئولان باید در برنامه ریزی های خود به دانشجویان هویت بدهند و برای حل نظام مسائل از آنان کمک بگیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با جمعی از دانشجویان تشکل‌های دانشجویی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه قشر دانشجو ظرفیت‌های بزرگ و خوبی دارند و می‌توانند در تمامی عرصه‌ها کمک کرده و در تحقق هویت دینی تلاش کنند گفت: یکی از موارد مهمی که مقام معظم رهبری همیشه به آن تاکید دارند تأثیر گذاری و نقش آفرینی جوانان و دانشجویان در جامعه است لذا نیاز است که تشکل‌های دانشجویی به این مساله توجه ویژه کرده و این را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار بدهند.

امام جمعه تبریز افزود: شما دانشجویان باید حقوق مردم را مطالبه و پیگیری کنید و توجه به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و حضور در تمامی مسائل از اولویت‌های شما باشد.

وی اظهار کرد: دیدارهای دانشجویی برای همه مسئولان شیرین و جذاب است چرا که نظرات خوبی توسط برادران و خواهران ارائه می‌شود و این نشان از سطح بالای فکری و دغدغه مندی جوانان است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری وجود تشکل‌های دانشجویی متعدد را فرصتی بزرگ برای کشور می‌دانند، خاطرنشان کرد: ایشان با تاکید بر نقش افرینی دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی بعنوان مراکز تولید فکر و پیشران حرکت‌های جهادی در مسائل مختلف فکری و علمی به اینده امیدوار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: دانشجوی تحول خواه و تحول گرا همراه با ایجاد حرکت جهشی و جهادی همراه با نوآوری در روش‌ها و کارکردها می‌تواند در همه عرصه‌ها اثر گذار باشد.

وی خود سازی فردی و اجتماعی، تقویت مبانی معرفتی و پرهیز از انفعال و انحراف، داشتن روحیه آرمان خواهی و تحول خواهی، انتقاد در کنار پیشنهاد و پرهیز از پرخاشگری را از دیگر اولویت‌های تشکل‌های دانشجویی برشمرد و گسترش جبهه انقلاب و پرهیز از داشتن صراحت در مقابل ایجاد کنندگان تردید، توجه به پیشرفت علمی، اهمیت به مساله عفاف و حجاب و حیای اسلامی در محیط دانشگاه، توجه به انقلابی و اسلامی ماندن دانشجو و دانشگاهی و پرهیز از غرب گرایی را از مسائل مهم خواند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه دانشجو باید دارای بصیرت باشد و با چشم باز نگاه کند، خاطر نشان کرد: تشکل‌های دانشجویی از فعال‌ترین و مؤثرترین تشکل‌های کشور هستند، اما چون مسیر انقلاب اسلامی مسیری رو به جلو و در حال پیشرفت است و در شرایط فعلی در فاصله‌ی گذار بین نظام اسلامی تا تحقق دولت اسلامی هستیم، نیاز است در این مسیر تشکل‌های دانشجویی تقویت شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: یکی از سؤالات دانشجویان از مقام معظم رهبری این است که در شرایط زمان فعلی، نقش جوانان و تشکل‌های دانشجویی در انقلاب اسلامی چه نقشی است که ایشان در جواب می‌فرمایند تشکل‌های دانشجویی باید نقش حلقه میانی را بازی کرده و برای ایفای نقش در این حلقه‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر نگاه تشکل‌های دانشجویی نگاهی حرفه‌ای باشد و برای تحقق اهداف ورود جدی بکنند می‌توانند کمک مؤثری در پیشرفت انقلاب اسلامی داشته باشند، بعنوان مثال اگر در جهادسازندگی، جهاد علمی و جهاد تبیین تلاش مستمر داشته باشند. می‌توانند مسائل را بهتر و ویژه‌تر پیش ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خطاب به مسئولان نیز گفت: مسئولان باید در برنامه ریزی های خود به دانشجویان هویت بدهند و برای حل نظام مسائل از آنان دعوت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha