چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جشنواره ابوذر

حوزه/ دومین جشنواره رسانه ای ابوذر استان یزد با رونمایی از پوستر جشنواره آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، ظهر امروز آیین رونمایی از پوستر اطلاع رسانی دومین مرحله جشنواره رسانه ای ابوذر با حضور اصحاب رسانه، رئیس بسیج رسانه استان، معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد و دبیرخانه دومین جشنواره در یزد با معرفی دبیر اجرایی آغاز به کار کرد.

*اعلام محور های کشوری و استانی جشنواره

محمدحسین پارساییان در نشست خبری با اشاره به نقاط قوت و ضعف اولین دوره جشنوره در استان یزد اظهار داشت: نقاط قوت تقویت می شود.

وی، یکی از دستاوردهای اولین جشنواره را کشف نقاط ضعف در بخش آموزش بیان کرد و افزود: بزودی با حمایت بسیج رسانه دوره های آموزشی برای بهبود سطح کیفی آثار خبرنگاران برگزار می شود.

رئیس بسیج رسانه استان یزد، قالب های جشنواره را شامل گزارش های تحقیقی، تحلیلی و خبری، مصاحبه، یادداشت، سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن گرافی، عکس، گزارش ویدیویی و پادکست برشمرد.

پارساییان، موضوعات جشنواره را نیز رسانه و صنعت، تولید دانش بنیان، جهاد تبیین، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه اقدام، اردوهای جهادی، بیانیه گام دم انقلاب، مکتب شهید سلیمانی، امید و نشاط آفرینی و سبک ایرانی اسلامی بیان کرد.

وی گفت: بنا داریم برای دومین جشنواره موضوعات استانی محورهایی از جمله جامعه ایثارگری و کنگره شهدای دانش آموز، جانبازان و خانواده های شهدا، گردشگری با محور فرهنگ اسلامی، دانش بنیان و تحقق شعار سال، دستاوردهای حوزه پزشکی و مصرف آب را به موضوعات جشنواره در صورت موافقت دبیرخانه کشوری اضافه کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد یزد: رسانه یاور مسئولان در انعکاس مطالبات مردمی هستند

احسان عابدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم در این نشست با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: از عصر رسانه به سمت حکمرانی رسانه ها عبور کرده ایم.

وی ابراز کرد: مسئولان باید رسانه ها را یاور خود در انعکاس مطالبات مردمی بدانند؛ جشنواره ابوذر فرصت مناسبی برای پرداختن اصحاب رسانه به مشکلات کشور است و در واقع اصحاب رسانه با هدایت افکار عمومی حرکت رو به جلو را پیش روی مدیران انقلاب اسلامی قرار می دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، با یادآوری فرمان جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطر نشان کرد: رسانه ها با دارابودن روحیه نقد و مطالبه گری به خوبی می توانند در هر منطقه ای در عرصه جهاد تبیین هم وارد شوند زیرا دشمنان از هر فرصتی، مشکلات را به صورت برجسته نشان می دهند و به دنبال القای ناامیدی در مردم هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد: جشنواره ابوذر فرصت مناسب تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است

عزیزی، معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در این نشست با گرامیداشت ایام رمضان و نیز سالروز شکست امریکا در صحرای طبس و گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب انتظاراتی از خبرنگاران و اصحاب رسانه دارند که باید به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: رسانه ها وظیفه جریان سازی و هدایت افکار عمومی را عهده دارند و در طول انقلاب اسلامی، رسانه ها نقش افرین بوده اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، با یادآوری توصیه رهبر معظم انقلاب به رسانه های گفت: ایشان رسانه ها را از شایعه پراکنی و بدبین کردن مردم نسبت به مسئولان نظام منع می کنند.

عزیزی با یادآوری فرمان جهاد تبیین، اظهار کرد: جشنواره ابوذر فرصت مناسبی برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی، رعایت انصاف، اخلاق رسانه ای و پرهیز از دروغ و شایعه را از سوی رسانه ها خواستار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha