یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه و روحانیت گفت: نظام اسلامی به رأی مردم متکی و این رمز اقتدار ایران است درحالی‌که بعضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به آمریکای جنایتکار تکیه کرده‌اند و اقتدار ندارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در ادامه سلسله مباحث بیان نکات تفسیری قرآن کریم با اشاره به آیات جزء ۲۵ قرآن گفت: مهم ترین آیات جزء بیست و پنجم مربوط به سوره شورا می باشد که معنای مشورت را دارد و هر امتی که حاکمانش با مردم خود مشورت نمایند دارای اقتدار خواهد شد.

وی افزود: اگر حاکمان به سمت استبداد و کنار گذاشتن مردم از عرصه های مختلف تصمیم گیری و مشارکت مردم بروند، قدرت حکومت و حاکمیت ضعیف خواهد شد و اقتدار خود را از دست خواهد داد.

عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه و روحانیت، خاطر نشان کرد: بندگان خوب خداوند چند ویژگی دارند که اهل مشورت بودن و دوری از استبداد در تصمیم گیری ها از مصادیق بارز این بندگان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: نبی گرامی اسلام در صحنه نبرد احزاب با مسلمانان مشورت کردند که سلمان فارسی مشورت داد در دور مدینه خندق حفر بشود که پذیرفته شد و آثار و برکات بسیار زیادی را به همراه داشت.

سخنران حرم بانوی کرامت، یادآور شد: تصمیم گیری نهایی توسط حاکمان نباید در سایه مشورت به تاخیر بیفتد و تصمیم گیر در نهایت یک نفر باید باشد که بعد از مشورت تصمیم نهایی را بگیرد.

وی، افزود: مشورت آثار مثبت فراوانی دارد که اولین اثر این است که انسان از یک پشتیبان قوی برخوردار خواهد شد به همین خاطر رمز اقتدار یک امت و یک حکومت نهادینه کردن مشورت در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در ادامه گفت: شخصی که مشورت می کند از اندیشه دیگران برخوردار و از عقول دیگران بهره مند خواهد شد و محکم کاری در کارها از دیگر آثار مشورت است.

وی، افزود: مشورت موجب دوام عزت و اقتدار انسان خواهد شد و بر اساس روایت هیچ کسی به واسطه مشورت دچار هلاکت و زوال نمی شود.

استاد حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: کم شدن خطاها از دیگر آثار مشورت است چون کسی که با دیدگاه های مختلف با روی باز برخورد کند به خطاهای خودش آگاه می شود و از خطای بزرگ تر مصون می ماند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی، اظهار داشت: حل مشکلات و معضلات فکری جوانان از دیگر آثار مشورت است که در روایات به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مختلف در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی، تاکید کرد: بیش از ۴۰ است که انتخابات در کشور برگزار شده که نشانگر اعتماد و مشورت حکومت با مردم است و طبق آمار ۹۰۰ میلیون برگه رای تا کنون در طول این چهل سال از مردم اخذ شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی به رأی مردم متکی و این رمز اقتدار ایران است درحالی‌که بعضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به آمریکای جنایتکار تکیه کرده‌اند و اقتدار ندارند.

وی در پایان گفت: طبق روایات، هلاکت و عدم موفقیت در امور، شکست حکومت و حاکمیت، پشیمانی و ندامت از آثار عدم مشورت است که دامن گیر انسان و حاکمیت می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha