سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
اسمعیل جهانگیری؛ مدیرکل ارشاد هرمزگان

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: جشن‌های مردمی به همراه اجرای موسیقی‌های آیینی مربوط به خلیج فارس در قالب دوازدهمین دوره جشنواره فرهنگی - هنری خلیج فارس برگزاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اسمعیل جهانگیری، شب گذشته در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: امسال دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی – هنری خلیج‌فارس در استان هرمزگان در حال برگزاری است و خوشبختانه با استقبال خوب فعالین حوزه فرهنگ و هنر قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان، با ذکر این نکته که شورای سیاست‌گذاری این جشنواره با ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۲۳ عضو در حال فعالیت است، ابراز کرد: وزارت امور خارجه، کمیسیون فرهنگی مجلس، استانداران و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خوزستان و بوشهر از جمله اعضای این شورای سیاست‌گذاری هستند.

جهانگیری، با بیان این نکته که «خلیج‌فارس» را بدون یک کلمه تغییر معرفی می‌کنیم، تصریح کرد: این جشنواره به صورت رسمی ۲۵ فروردین ماه فعالیت خود را شروع کرد و در این مدت نشست‌های علمی و پژوهشی متعددی با حضور شخصیت‌های برجسته علمی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان، با اشاره به برنامه‌های تدوین شده برای جشنواره بین‌المللی خلیج‌فارس، تشریح کرد: به مدت ۲ روز برنامه‌های فاخری از جمله برگزاری جشن‌های مردمی به همراه اجرای موسیقی‌های آئینی مربوط به خلیج فارس را در مکان استقرار پرچم جمهوری اسلامی ایران و پارک غدیر تدارک دیده‌ایم.

جهانگیری، با اشاره به استقرار باشگاه‌های کتابخوانی در شهر بندرعباس، گفت: برای انتقال فرهنگ، آئین و آداب مربوط به خلیج‌فارس به نسل جدید، قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

وی، با بیان این نکته اعتقاد داریم فعالیت در حوزه خلیج‌فارس محدود به هفته خلیج‌فارس نیست، عنوان کرد: باید به صورت مستمر و مداوم فعالیت‌هایی را در این زمینه تدوین و اجرا کنیم؛ به نحوی که اختتامیه دوازدهمین جشنواره، آغاز سیزدهمین دوره این جشنواره خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان، با بیان این نکته که کتاب‌های پژوهشگران حوزه خلیج‌فارس را به زبان‌های زنده دنیا ترجمه می‌کنیم، ابراز کرد: کتاب‌ها به زبان‌های انگلیسی، عربی، اسپانیولی و روسی ترجمه خواهند شد تا بتوانیم گفتمان خلیج فارس را در سطح جهان معرفی کنیم.

وی، با ذکر این نکته که هنور در حال حاضر، در حال دریافت آثار به جشنواره هستیم، عنوان کرد: نتایج برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره، شنبه دهم اردیبهشت‌ماه در آئین اختتامیه جشنواره معرفی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان، با ذکر این نکته که اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بر روی ناو جماران از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در قالب این جشنواره است، ابراز کرد: نمایندگان رسانه‌ها و مطبوعات از سراسر جهان در این برنامه‌ها حضور خواهند داشت و سعی خواهیم کرد که نام خلیج فارس را در سطح جهان مطرح کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha