پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمدمهدی اسماعیلی

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علیرغم مشکلات و زمان اندک، نمایشگاه بین المللی قرآن تهران با بیش از یک میلیون بازدیدکننده به ایستگاه پایانی خود رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (پنجشنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۱) در بیست و هفتمین مراسم تکریم خادمان قرآن کریم در مصلی امام خمینی(ره)، گفت: پس از اندک زمانی از آغاز دولت مردمی توانستیم بعد از دو سال وقفه نمایشگاه بین‌المللی قران را برپا کنیم. امسال برای برگزاری نمایشگاه حضوری فرصت کم بود و دوستان با تلاش زیاد طی حدود یک ماه، شرایط را برای برگزاری نمایشگاه به‌صورت حضوری فراهم کردند. البته با توجه به واکسیناسیون عمومی که به همت دولت انقلابی انجام شد، پیک ششم کرونا با کمترین هزینه و مشکل پشت‌سر گذاشته شد و توانستیم نمایشگاه قرآن را حضوری برگزار کنیم.

وی افزود: از کارهای جهادی همکارانم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت قرآن و عترت، سازمان تبلیغات، وزارت آموزش و پرورش، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری تهران و سازمان صدا و سیما تقدیر و تشکر می‌کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در آستانه بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان هستیم و نزدیک به ۱۴ روز این نمایشگاه در شهر تهران دایر بوده است. کارهای خوبی شکل گرفت و علیرغم مشکلات و زمان اندک، نمایشگاه با بیش از یک میلیون بازدیدکننده به ایستگاه پایانی خود رسید.

اسماعیلی ما با تاکید بر همکاری جامعه قرآنی افزود: دولت مردمی همراه با مردم شده است. ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیش از دو هزار و ۵۰۰ موسسه فعال قرآنی داریم. در این نمایشگاه ۴۵ فعالیت را در معرض نمایش گذاشتیم.

وی با برشمردن ویژگی‌های نمایشگاه بیست و نهم گفت: مهمترین ویژگی این نمایشگاه، خانواده‌محور بودن آن است. در شب‌های گذشته، صحن‌های مصلی میزبان سفره‌های افطاری مردم عزیز بود. جوانان و کودکان حضور پررنگی داشتند و بخش‌های خوبی هم در این نمایشگاه برای آنها پیش‌بینی شده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نکته بعدی توجه به آموزه‌های قرآنی به عنوان چراغ و معیارعمل است که به نمایش گذاشته شد.

اسماعیلی با اشاره به حضور مجموعه‌های ولایی و قرآنی در این نمایشگاه، گفت: در این نمایشگاه مجموعه‌ها محصولات خود را ارائه کردند. بخش عفاف و حجاب که استقبال خوبی از آن شد، محلی برای بروز جلوه‌های عفت در خانواده‌ها است. با دستور رئیس‌جمهور امیدواریم در فاصله‌های زمانی در طول سال و در استانهای مختلف آن را برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد، افزود: امیدواریم این جلسه آغازی بر فعالیت‌های گسترده انقلابی باشد. برای دولت مردمی و تمام مسئولین اجرایی دولت، هیچ محدودیتی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد. ما همگی در بدنه دولت خود را خادم قرآن می‌دانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha