دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست صمیمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه با آیت الله اعرافی

حوزه/ حجت الاسلام علی محمدی با تأکید بر اهمیت به رسمیت شناختن جریان اصلی حوزه افزود: تحول در حوزه های علمیه از جوانان نخبه و کاردان آن شروع می شود؛ نباید توقع داشته باشیم این تحول و چرخش از سوی بزرگان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی محمدی رئیس مؤسسه معنا، عصر پنجشنبه در نشست صمیمانه نخبگان جوان و استعدادهای برتر حوزه با مدیر حوزه های علمیه گفت: یکی از مسائل تحولی که باید در حوزه باید به وقوع بپیوندد پرداختن به تمهیداتی برای به ثمر رسیدن تلاش های علمی نخبگان و اساتید است.

وی افزود: ما نیاز به یک الگو از نظر تا عمل داریم؛ در این الگو باید فرآیند حل مسئله از وادی نظر تا وادی اجرا و عمل ریل گذاری شود.

حجت الاسلام علی محمدی خاطرنشان کرد: در مسئله پژوهش اگر می خواهیم تلاش های علمی به عینیت در سطح جامعه برسند، باید در مرحله اولیه بر اساس تحلیل دقیق و کلی از جامعه اسلامی طراحی شوند.

وی چرخش تحول آفرین در عرصه آموزش حوزه را از لوازم حل مسائل روز جامعه اسلامی دانست و گفت: برای این موضوع باید ایده و سیاست آموزشی را به سمت تربیت تیم های مسئله محور و جامع بچرخانیم.

رئیس مؤسسه معنا تصریح کرد: متأسفانه هنوز سازوکار مناسبی در چگونگی مواجهه با گروه های خودجوش نخبگانی و حمایت از آن ها در حوزه های علمیه نداریم.

وی با تأکید بر اهمیت به رسمیت شناختن جریان اصلی حوزه افزود: تحول در حوزه های علمیه از جوانان نخبه و کاردان آن شروع می شود؛ نباید توقع داشته باشیم این تحول و چرخش از سوی بزرگان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha