سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ مراسم افطاری وحدت و مقاومت در ارومیه

حوزه / ماموستا کلشی نژاد گفت: این‌که رژیم صهیونیستی به فکر آن است که کشورهای مرتجع را با خود همراه کند نشان‌ دهنده پوسیدن این رژیم از درون می باشد و آن‌هایی که امروز به دنبال عادی سازی رابطه با اسرائیل هستند پشیمان خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی، شامگاه پنج شنبه در مراسم افطاری وحدت و مقاومت که در مسجد امام شافعی ارومیه برگزار شد، با بیان این‌که در طول تاریخ علمای اسلام هیچ کس به اندازه امام راحل مسئله مبارزه با استکبار را مطرح نکرده است، اظهار داشت: امام امت (ره) فرمودند؛ تا زمانی که استکبار و استضعاف وجود دارد ما نیز هستیم و نحوه وحدت مسلمانان باید به گونه‌ای باشد که خوف و هیمنه آن‌ها دشمنان را بلرزاند.

وی اضافه کرد: اگر امروز اسرائیل به جنایاتش ادامه می دهد دلیلش این است که امت اسلامی نتوانسته وحدت واقعی را به نمایش بگذارد و متاسفانه سران برخی کشورهای اسلامی حاضرند اسلام را تکه تکه کنند تا به مطامع چند روزه دنیا برسند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: امام امت اسلام ناب محمدی(ص) را مطرح کرد که عقلانیت یک پایه آن است.

وی، معنویت را دومین شاخصه اسلام ناب محمدی دانست و اظهار کرد: پایه سوم اسلام ناب عدالت است که در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، دینی، فرهنگی و ... حرف برای گفتن دارد.

آن‌هایی که امروز به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند پشیمان خواهند شد

در ادامه این مراسم ماموستا مامِد کلشی‌نژاد با بیان این که وحدت اساس جامعه اسلامی است، گفت: یکی از محورهای وحدت مسئله فلسطین و موضوع بیت المقدس است و باید همه مسلمانان برای آزادی و رهایی آن تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه ادامه داد: فلسطین مهم‌ترین مسئله امت اسلامی است و وظیفه همه ماست تا تمام تلاش خود را در جهت آزادی قدس شریف به کار بگیریم.

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال آ« است که کشورهای مرتجع را با خود همراه کند و آن‌هایی که امروز به دنبال عادی سازی رابطه با اسرائیل هستند پشیمان خواهند شد چرا که وعده الهی حق است و حکام و دولت‌های اسلامی و منطقه جواب دندان شکنی از امت اسلامی دریافت خواهند کرد.

مبارزه با رژیم صهیونیسیتی ریشه قرآنی دارد

حجت الاسلام عسگر فعال آذر نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: نظام اسلامی به تاسی از سیره نبی مکرم اسلام(ص)، رژیم صهیونیستی را دشمن امت اسلامی می‌داند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: دشمنان اسلام برای ما نسخه تفرقه می‌نویسند، اما خودشان به وحدت عمل می‌کنند و در ماجرای اوکراین دیدیم که غربی‌ها برای حمایت از این کشور به وحدت رسیدند.

وحدت امت اسلامی باید زنده بودن آرمان قدس را به دشمن بفهماند

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز با بیان این‌که ما به چنین جمع‌هایی که نشانه وحدت عمیق قلبی مسلمین است، نیاز داریم، گفت: "سیاست تفرفه بیانداز و حکومت کن " از قدیم الایام بوده است و ما نقطه مقابل آن را انجام می‌دهیم و با هم رابطه دوستانه و صمیمانه داریم و باید چنین جلساتی بیش از گذشته برگزار برگزار شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ما به عنوان امت اسلامی در برابر دشمنان باید متحد باشیم. چند صدایی و تکثرگرایی بلای جان امت اسلامی شده است و عده‌ای در این اثر تبلیغات دشمن به دنبال تفرقه و دوری از دین هستند.

وی تاکید کرد: فلسطین نماد وحدت جهان اسلام است و باید دشمن بداند که فلسطین زنده است و مسلمین حامی این سرزمین هستند.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز گفت: دشمن تلاش می‌کند وحدت امت اسلامی را کم‌رنگ جلوه دهد و امروز زمانی نیست که هر کس راه خود را برود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha