دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1022097
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
ل

مراسم خطبه خوانی و شمع گردانی به مناسبت رحلت حضرت محمد هلال بن علی (ع) با حضور عاشقان اهل بیت (ع) در آستان مقدس آن حضرت در آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان ؛شب گذشته همزمان با رحلت حضرت محمد هلال بن علی (ع)؛ آیین خطبه خوانی و شمع گردانی خدام افتخاری حرم هلال بن علی (ع) برگزار شد.

درآخرین پنج شنبه ی ماه مبارک رمضان و مصادف با سالروز رحلت حضرت محمد هلال بن علی(ع) اولین مهاجر علوی در ایران خدام افتخاری آستان مقدس ، آیین حزن انگیز خطبه خوانی و شمع گردانی را در صحن مطهر این امام زاده عظیم الشان برگزار کردند.

در این مراسم معنوی که با قرائت قرآن یکی از قاریان کشوری آغاز شد و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان ادامه یافت، یکی مداحان اهل بیت (ع) در سوگ حضرت محمد هلال بن علی(ع) مدیحه سرایی کرد و ذاکر اهل بیت "حاج احسان غلامپور" به خطبه خوانی پرداخت.

سپس خادمین افتخاری با لاله های شمع روشن به نشانه عزا و زمزمه ی مولا هلال بن علی(ع)، به طرف ضریح مطهر حرکت کرده و با مرثیه سرایی و روضه خوانی در رثای حضرت محمد هلال بن علی (ع)، ارادت خالصانه ی خود به حضرت را نشان دادند و حدیث عشق را معنا نمودند.

شمع های روشن از دل عاشقانی سخن می گفت که با تمام وجود در خدمت آستان مقدسش هستند و از حضرت می خواهند همان گونه که با روشنی به پابوسش آمده اند دل هایشان نیز روشن گردد و نور درون شان افزون شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha