جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1022102
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۰
شهدای روحانی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز ااعلام کرد: روحانیت در جریان فتح خرمشهر ۱۳۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که  ۸۰ نفر از آنان در روز عملیات به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام سید فخرالدین موسوی صالحی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز اظهار داشت: روحانیت در جریان فتح خرمشهر ۱۳۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۸۰ نفر از این شهداء در روز عملیات به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: شهید والامقام محمدحسن شریف قنوتی اولین روحانی شهید در عملیات آزادسازی خرمشهر بود که ۲۴ روز با جمع محدودی از مردم و رزمندگان در این شهر مقاومت کرد و به درجه ی رفیع شهادت نائل آمد.

حجت الاسلام موسوی صالحی گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از ۹ هزار روحانی که در جبهه به صورت مستقیم حضور فعال و مستمر داشتند، شناسایی شدند که دو هزار نفر از روحانیون در جنگ تحمیلی مجروح و ۲۰۰ نفر دیگر نیز توسط نیروهای عراقی اسیر شدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر عنوان کرد: علیرغم تصور بعضی از خودی ها و غیر خودی ها، روحانیون در جبهه های جنگ علاوه بر اینکه در کسوت و رسالت یک امام جماعت و مبلّغِ دینی به ایفای نقش می پرداختند در نقش های مختلفی مانند فرمانده لشکر، فرمانده تیپ، فرمانده گردان، فرمانده گروهان و دسته، تک تیرانداز، آرپیچی زن، تخریب چی، امدادگر، رزمی تبلیغی و پشتیبانی در جنگ حضور فعال داشتند.

وی افزود: براساس آمار ارائه شده توسط کنگره ملی ۴٠٠٠ شهید روحانی، ٢٢ نفر به عنوان فرمانده قرارگاه، لشکر، تیپ ودفتر نمایندگی، ٢٢٢ نفر به عنوان فرمانده گردان، گروهان و دسته، ٩٢٨ نفر سایر رسته ها از جمله اطلاعات و عملیات، تک تیرانداز، امدادگر، غوّاص و... و ۵٠ نفر به عنوان مسئول تبلیغاتِ یگان‌های رزمی داری مسئولیت و فرماندهی بودند.

حجت الاسلام موسوی صالحی با بیان اینکه روحانیون نقش بسیار مهم و سرنوشت سازی در آزادسازی خرمشهر بر عهده داشتند و در عملیات های مختلف همراه با رزمندگان در صحنه حاضر بودند، افزود: از لحاظ سطح سواد در بین شهدای روحانیت سطح تحصیلات مختلف از مقدمات تا اجتهاد دیده وجود داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر عنوان کرد: علما و مراجع تقلید چه با حضور خود و چه با پیام ها، در جبهه های جنگ تحمیلی مایه دلگرمی سربازان و رزمندگان اسلام بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha