جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه آنچه مانع رشد این غده سرطانی شد، جریان جبهه مقاومت است، گفت: اگر امروز می‌بینیم این غده سرطانی سر در لاک خود فرو برده و دیگر مبنای توسعه ندارد، به این دلیل است که جریان مقاومت، جریان زنده و بازدارنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، یکی از مظاهر تقوا را حضور در راهپیمایی روز قدس عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مصادیق تقوای اجتماعی این است که انسان نسبت به مسائل اجتماعی و دفاع از حال مظلوم حساس باشد.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام(ره) که مسئله روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم(ص) دانستند، گفت: بنیان گذاران رژیم صهیونیستی به دنبال آن بودند که کشوری را در فلسطین با نگاه مذهبی و تحقق وعده‌هایی که در تورات است، ایجاد کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در این مسیر حمایت غرب و آمریکا نیز بسیار تاثیر گذار بود، مطرح کرد: طمع اشغالگری رژیم صهیونیستی سیری نا پذیر است و اشغالگری آنها محدود به یک منطقه خاص نبوده و نیست.

جبهه مقاومت مانع از رشد غده سرطانی صهیونسیم شد

وی با تاکید بر اینکه آنچه مانع رشد این غده سرطانی شد، جریان جبهه مقاومت است، یادآور شد: اگر امروز می‌بینیم این غده سرطانی سر در لاک خود فرو برده و دیگر مبنای توسعه ندارد، به این دلیل است که جریان مقاومت، جریان زنده و بازدارنده است.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: این جریان مقاومت بود که اسرائیل را از لبنان بیرون کرد، انتفاضه را در فلسطین به راه انداخت و در عراق مانع اشغالگری شد.

وی با بیان اینکه امروز، حمایت نظام اسلامی از این جبهه، هم وظیفه شرعی است و هم در راستای منافع ملی، اظهار داشت: در عرصه حمایت از فلسطین و قدس شریف و تقویت جبهه مقاومت، هم نگاه دینی و هم ملی وجود دارد.

مگر می‌شود کسی تربیت شده مکتب علی(ع) باشد و در برابر ظلم سکوت کند؟

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) با این مضمون که «پناه می‌برم به خدا از اینکه با چشم خودم ببینم مظلومی مورد ظلم قرار گیرد و من سکوت کنم»، مطرح کرد: مگر می‌شود کسی تربیت شده مکتب علی(ع) باشد و در برابر ظلم سکوت کند؟

وی با تاکید بر اینکه امروز مظلومیت فلسطین در دنیا ثابت شده است، گفت: آنهایی که از جریان مقاومت آسیب می‌بینند منشا شبهاتی هستند که نسبت به این جبهه، ایجاد شده است.

رئیس شورای حوزه استان همدان با بیان اینکه آمریکا و غرب در سال ۲۰۰۰ نقشه‌ای برای خاورمیانه جدید با تجزیه کردن کشورهای منطقه، طراحی کردند، عنوان کرد: لشگرکشی آمریکا به افغانستان آغاز اجرای طرح خاورمیانه جدید بود که طبق برنامه ریزی آنها قرار بود در سال ۲۰۲۰ خاورمیانه جدیدی با مدیریت غرب شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران نه تنها حفظ شده که این امنیت از مرزهای اسرائیل آغاز شده است، گفت: این اقتدار، باعث شد تا طرح خاورمیانه جدید کنار گذشته شود.

امام جمعه همدان تصریح کرد: قدرت ایران اسلامی به جایی رسیده که همه اذعان می‌کنند مشکلات در خاورمیانه بدون حضور ایران قابل حل نیست و این تاکیدی بر عمق نفوذ استراتژیک ایران در منطقه است.

ما با پول در مقابل دشمنان ایستادگی نمی‌کنیم بلکه با اراده پولادین سلیمانی‌ها می‌ایستیم

وی با تاکید بر اینکه هزینه‌ای برای حفظ امنیت ایران پرداخت شده، پول نیست، یادآور شد: هزینه ما شهدای مدافع حرم و شهید سلیمانی‌ها و شهید همدانی‌ها هستند که در برابر استکبار ایستادگی کردند.

نماینده ولی فقیه در همدان در پاسخ به شبهه پراکنان گفت: ما با پول در مقابل شما ایستادگی نمی‌کنیم بلکه با اراده پولادین سلیمانی‌ها می‌ایستیم.

وی با بیان اینکه یمن با دستان خالی در برابر پول‌های شما مقاومت و ایستادگی کرد، که دیگر جرات مقاومت ندارید، گفت: درست است که حمایت از جبهه مقاومت، منافع ملی ما را تقویت می‌کند اما لازم است تا دولت با برنامه ریزی، بازار اقتصادی و فرصت‌های اقتصادی این کشورها را نیز مد نظر داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد با نگاه کودکانه بعضی روشن فکرها به امنیت، در این عرصه تقابل ایجاد شود، مطرح کرد: امروز نه معامله قرن و نه عادی سازی روابط و نه حتی تهدید به حمله نظامی به نظام اسلامی دیگر کار ساز نیست و تنها سقوط این رژیم را تسریع خواهد کرد.

امروز مهم، حفظ احترام و منزلت معلم در جامعه است

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه تحقق آرمان‌های کشور با تعلیم و تربیت محقق شود، یادآور شد: آنچه امروز مهم است حفظ احترام و منزلت معلم در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا جایگاه معلم در جامعه ارتقا پیدا کند، مطرح کرد: از زحمات معلمین در اقصی نقاط کشور که با سختی‌های فراوان در حال خدمت هستند، تقدیر می‌کنم، البته مطالباتی نیز وجود دارد که لازم است در چارچوب قانونی انجام شود و مراقب باشیم که برخی اقلیت‌ها این مطالبات به حق را با برخی مسائل همراه نکنند.

صاحب خانه‌ها انصاف را رعایت کنند

وی همچنین با اشاره به آغاز فصل اجاره مسکن، عنوان کرد: خواهش بنده از صاحب خانه‌ها این است که انصاف را رعایت کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه نمی‌شود گرانی‌ها را گردن جوانی که مستاجر است انداخت، گفت: تحریم جدیدی رخ نداده است، پس دلیل این گرانی‌های اخیر چیست؟ و لذا از دولت می‌خواهیم تا نسبت به گرانی‌ها و بازار توجه بیشتری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید قدردان مردمی که همیشه در صحنه بودند و پای انقلاب و ولایت ایستاده‌اند، بود، یادآور شد: قدردانی تنها به تشکر نیست و قدردانی واقعی توجه بیشتر به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم است.

اعلام آمادگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در همدان برای فراهم کردن بستر گفت‌وگو مسئولان با تشکل‌ها

نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با دانشجویان و لزوم ایجاد گفت‌وگو بین مسئولان و تشکل‌های دانشجویی اشاره کرد و اظهار داشت: دفتر نماینده ولی فقیه در استان این آمادگی را دارد که بستر اجرای گفت‌وگو بین مسئولان با تشکل‌ها و دانشجویان را فراهم کند.

وی در پایان با عذرخواهی از همه نمازگزارانی که در ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی(ره) همدان با مشکلاتی از نظر جا روبرو شدند، گفت: امیدواریم با همراهی مسئولان مصلای همدان که در اوایل انقلاب کلنگ آن زده شده، اما هنوز ساخته نشده است، تکمیل شود، چرا که مصلای فعلی در شان مردم همدان نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha