سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام علی خاتمی

حوزه/ امام جمعه زنجان گفت: امروز مقاومت و ایستادگی نتیجه داده و خون شهدا موثر واقع شده است، تا جایی که جبهه مقاومت اعلام کرده که مقاومت شهید سلیمانی، بیشترین تاثیر را در این مهم داشته و ایشان را شهید قدس نامیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه امام راحل بیش از ۵۰ سال قبل، اشغال فلسطین توسط اسرائیل را مقدمه‌ای برای اشغال کشورهای عربی و اسلامی دانستند، اظهار داشت: وقتی همگان نقشه اسرائیل از رود نیل تا رود فرات را دیدند، متوجه سخنان امام راحل شدند.

وی افزود: آن روزی که تحت حمایت انگلیس، اروپا و پس از آن امریکا، مساله تشکیل رژیم غاصب اسراییل مطرح شد و همه آن‌ها را به رسمیت شناختند، اولین نخست‌وزیر رژیم غاصب ۶۴ سال قبل، اسرائیل را وطن یهودی‌های عالم دانست که فراخوان جذب یهودیان را آغاز کردند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: همه اعتراف می‌کنند اندیشه الهی امام(ره) و حمایت بی‌دریغ ایران، اجازه نداد که این غده سرطانی رشد کند و تاریخ فراموش شده و جنایات این ظالمان پنهان بماند، بلکه نسل پنجم فلسطینیانی که خانه آنها اشغال شده امروز آگاه شده‌اند.

وی با بیان اینکه این حمایت‌ها موجب شد تا ۱۳ میلیون فلسطینی آواره، متحد شوند، گفت: این در حالی است که در گذشته فقط جبهه فتح بود که در سرزمین غزه مبارزه می‌کرد، اما امروز حماس، کرانه باختری، مسلمانان داخل فلسطین اشغالی همه با هم متحد شده‌اند و این نتیجه حمایت‌های ایرانیان است.

خطیب نماز جمعه زنجان با بیان اینکه همه معترفند که اسرائیل از درون پوسیده و زمان زیادی تا متلاشی شدن آن نمانده است، مطرح کرد: مقاومت و ایستادگی نتیجه داده و خون شهدا موثر واقع شده است، تا جایی که جبهه مقاومت اعلام کرده که مقاومت شهید سلیمانی، بیشترین تاثیر را در این مهم داشته و ایشان را شهید قدس نامیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امام علی(ع) منشور بزرگ حقوق بشر جهانی را ۱۴۰۰ سال قبل در نامه ۵۳ به مالک اشتر نوشته‌اند، اضافه کرد: ایشان در این نامه به مالک فرمودند که لازم است به عنوان فرماندار مصر، به این موضوع توجه داشته باشد که با وجود آنکه در مصر همه مسلمان نیستند اما در جامعه‌ای که اسلام بر آن سایه انداخته، ضروری است که حقوق همه به صورت یکسان در آن رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: دنیای متمدن امروز اگر با عقلانیت، حرکت و منشور حقوق بشری خود را با این کلام مقایسه کند، می‌بیند که این مهم طرح و عمل شده و برای همیشه تاریخ زنده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو و روز شوراها، خاطر نشان کرد: قانون اساسی ایران بسیار پیشرفته و حساب شده است، به شرطی که در میدان عمل به درستی بتوان به آن جامه عمل پوشاند.

وی اظهار داشت: انقلاب توسط مردم اتفاق افتاد، مردم به آن رأی آری دادند و جنگ را به پیروزی رساندند و لذا این مردم هستند که نقش‌آفرین می‌باشند، چرا که شوراهای اسلامی شهر و روستا و نمایندگان مجلس توسط مردم انتخاب می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به روز ملی خلیج همیشه فارس، یادآور شد: با وجود تلاش دشمنان، این خلیج، همیشه فارس بوده و خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به روز جهانی کار و کارگر، اظهار داشت: چرخ اقتصادی کشور توسط کارگران به حرکت درمی‌آید و لذا احترام به کارگر را خدا و پیامبر (ص) به ما آموخته و این یک وظیفه دینی و انسانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha