جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه حضور روحانیون در ادارات فرصتی ارزشمند برای امر تبلیغ و رفع مشکلات است، گفت: یک روحانی ضمن آنکه با فعالیت فرهنگی می‌تواند مدیر مربوط را برای افزایش مسئولیت پذیری کمک کند، می‌تواند در نوع برخوردها و رفتارها نیز مثمر ثمر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جمع طلاب، با بیان اینکه اقامه نماز در ادارات بستر مناسبی برای تبلیغ است، اظهار داشت: گاهی از موارد با مشکلاتی همانند کاغذ بازی‌ها و نوع تعاملات با مردم در ادارات روبرو هستیم که نارضایتی‌هایی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه حضور روحانیون در ادارات فرصتی ارزشمند برای امر تبلیغ و رفع مشکلات این چنینی است، گفت: یک روحانی ضمن آنکه با فعالیت فرهنگی می‌تواند مدیر مربوط را برای افزایش مسئولیت پذیری کمک کند، می‌تواند در نوع برخوردها و رفتارها نیز مثمر ثمر باشد.

امام جمعه همدان افزود: برای بررسی عملکرد نیز می‌توان میزان موفقیت افراد در انجام کار فرهنگی در راستای تکریم ارباب رجوع در آن مجموعه را مد نظر داشت.

وی با اشاره به اینکه هر فردی در جامعه دارای مسئولیت شرعی است و لازم است در قیامت پاسخگو وظایف خود باشد، مطرح کرد: امروز خوب است تا ببینیم آیا آنچه را که فردا باید پاسخگو باشیم، امروز توانسته‌ایم جوابش را در فعالیت‌های خود آماده کنیم.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه پوشیدن لباس مقدس روحانیت را افتخاری برای خود می‌دانیم، یادآور شد: صرفا با پوشیدن این لباس مقدس، که لباس پیامبر گرامی اسلام(ص) بود، کار تمام نمی‌شود بلکه یک مسئولیت بزرگ هدایتگری و تبلیغ نیز برای ما ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برای هدایت و تربیت جامعه تک تک ما در پیشگاه الهی باید پاسخگو باشیم، اظهار داشت: لازم است تا میزانی که در توان داریم، برای تحقق وظایف خود تلاش کنیم و فردا در محضر حضرت حجت(عج) بتوانیم این موضوع را بیان کنیم.

رئیس شورای حوزه استان با اشاره به اینکه انسان به عنوان اشرف مخلوقات، موجود توانایی است، عنوان کرد: ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی نباید فعالیت خود را تنها در نماز و سخنرانی ببینند و لازم است که بستری که در ادارات برای آن‌ها فراهم شده را به خوبی شناسایی و از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مبلغان قدیمی با حضور در کوچه و خیابان و ارتباط گیری با اقشار مختلف، مردم را جذب مساجد می‌کردند، موضوعی که امروز نیز به آن نیاز داریم و لازم است تا طلاب حتی با یک لبخند و سلام ساده با مردم ارتباط برقرار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه شرایط پیامبر گرامی اسلام(ص) در دوران جاهلیت آن دوران بسیار سخت‌ بود، گفت: پیامبر(ص) نه با سخنرانی و نماز که با محبت، ارتباط گیری و مراودات با مردم، توانستند به تنهایی جامعه آن روز را هدایت کنند.

وی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط ائمه جماعات استان، یادآور شد: همدان در سطح کشور دارای وضعیت مطلوبی در توجه به نماز و فعالیت‌های فرهنگی در ادارات است که امیدواریم این مسیر با قدرت ادامه پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha