یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
احمد مروی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی هم‌زمان با ایام پایانی ماه مبارک رمضان در جمع نوجوانان دانش‌آموز، جوانان دانشجو و طلاب معتکف در مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع) حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی، با حضور در جمع معتکفین مسجد گوهرشاد، ضمن گفت‎وگو با معتکفان دانش‌آموز، دانشجو و طلبه این مسجد، نسبت به بهره مندی از فیوضات اعتکاف در جوار حضرت رضا(ع) تأکید کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در این بازدید طی سخنانی ماه مبارک رمضان و مراسم اعتکاف را ضیافتی الهی برای کسب معنویت و گامی اساسی در راستای تقرب به پروردگار متعال و خودسازی به‌ویژه در ایام نوجوانی و جوانی دانست و ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان سفره رحمت الهی و مائده لطف پروردگار گسترده بوده و خوشا به حال آن‌کسانی که از این فرصت بهترین استفاده را برای خودسازی و تعمیق معنویت می‌برند.

وی، دوری از رذائل و تقویت فضایل اخلاقی را یکی از بهترین دستاوردهای ماه مبارک رمضان برشمرد و عنوان کرد: دوران جوانی بهترین فرصت برای تهذیب و پالایش نفس و زدودن رذایل اخلاقی از صفحه جان است؛ هر چه انسان مسن‌تر می‌شود زدودن صفات رذیله نیز دشوارتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی، اعتکاف را فرصتی برای توجه انسان به خود و بیداری از غفلت‌ها معرفی و تصریح کرد: پروردگار متعال از روی مهربانی و لطف انسان‎ها را خلق کرده است، خداوند بشر را بسیار دوست دارد لذا انسان نیز باید برای تقویت رابطه خود با خداوند به کوشد و پرهیزکاری و تقوای الهی یکی از اصلی‌ترین راهکارهاست که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند.

شایان‌ذکر است، مراسم اعتکاف حرم مطهر رضوی هر سال ۱۳ رجب و ایام پایانی ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گوهرشاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha