شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1022723
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
مسابقه

حوزه/ مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار می شود، علاقه مندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

* صوت مسابقه ۱۱ اردیبهشت:

* خلاصه‌ای از صوت:

➖ آخرین مبحث در «آیات المهدی» در ماه مبارک رمضان:

💠 «...وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا🔹و یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ‌ءٍ قَدْراً»: «هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند برای او، راه بیرون شدن و رهایی (از هر گونه مشکل) را قرار می‌دهد🔹و او را از جایی که گمان ندارد، روزی می‌دهد و هر کس بر خدا توکل کند، او را کفایت می‌کند؛ و به یقین خداوند کار خود را محقق می‌سازد؛ و پروردگار برای هر چیز اندازه‌ای قرار داده است» (طلاق/ ٢و٣)

طبق روایات اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، این آیات شریفه از آیات ویژه قرآنی برای حل مشکلات مادی و معنوی است! چنانچه رسول خدا (ص) به ابوذر (ره) فرمودند: «اگر تمام مردم، پیرو همین آیه باشند، برای (حل مشکلات) آن‌ها کافی است» و سپس آیه‌ی «وَ مَنْ یَتَّقِ الله...» را تلاوت فرمودند؛ (بحارالأنوار، ج۷۴، ص۸۸)

➖ امام کاظم (ع) نیز این آیه را گشاینده امور دینی و دنیوی دانسته‌اند؛ (تفسیر اهل بیت)

➖ برخی از مفسرین، بر اساس روایات تفسیری، این آیه را از «آیات‌المهدی» دانسته‌اند؛

➖ فرج و گشایش در کلیه امور، در گرو تقوا و توکل به خداست: «وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ‌ ... وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ‌ ...»؛ چنانچه حضرت مهدی (عج) به منتظرانشان فرمودند: «... تقوای الهی را پیشه خود سازید و با این کار، ما را در نجاتتان از فتنه‌ها یاری کنید» (احتجاج، ج ۲، ص ۴۹۷)

➖ آنچه که مهم است و باید دغدغه منتظران باشد، انجام وظیفه است.

* سؤال:

طبق آیه دوم و سوم سوره طلاق، فرج و گشایش در کلیه امور، در گرو چه چیزهایی است؟

1. داشتن تقوا؛
2. توکل به خداوند؛
3. هر دو مورد صحیح است.

شرکت کنندگان، پاسخ مسابقه را تا ساعت ۲۳ امشب به اینجا ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha