سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1022788
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
محمد شمس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد در پیامی، یاد شهید مطهری را گرامیداشت و از زحمات معلمین تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در آستانه سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری، در پیامی ضمن گرامیداشت یاد آن شهید، از زحمات معلمین تقدیر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

باسمه تعالی

اَلْجُلُوسُ ساعَةً عِنْدَ مُذاکَرَةِ الْعِلْمِ خَیْر لَکَ مِنْ عِبادَةِ سَنَةٍ، صِیام نَهارِها، وَ قِیامِ لَیْلِها و النَّظَرُ اِلی وَجْهِ الْعالِمِ خَیْر لَکَ مِنْ عِتْقِ اَلْفِ رَقَبَةٍ.
یک ساعت درجلسه مذاکره علم شرکت کردن، برای تو بهتر از عبادت یک سال است که روزها روزه باشی و شب‌ها مشغول عبادت شوی و نگاه به صورت عالم، برای تو بهتر است از آزاد کردن یک هزار برده.

دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت فیلسوف و استاد فرزانه آیت الله شهید مرتضی مطهری یادآور تلاش‌ها و مجاهدت‌های مردان و زنان فرهیخته و فرهنگ سازی است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین، زیباترین جلوه‌های ایثار و تعلیم و تربیت را به نمایش گذاشته‌اند.

این سخن امام خمینی(ره) که معلمی را شغل انبیا دانسته‌اند، سخن قرآنی است که خداوند متعال می‌فرماید" وَ یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَ الحِکمَةَ.

تزکیه، تعلیم، کتاب و حکمت الهی، چهار واژه کلیدی در دعوت اسلام و همه پیامبران الهی است.

در مدرسه انبیاء، نسل‌های بشر با کتاب و حکمت، آموزش و پرورش می‌یابند و آنگاه، زندگی هدایت محور بنا می‌کنند.

معلمین، حیات طیبه انسان‌ها را در طریق علمی و عملی می‌جویند و با استمرار راه انبیاء، سعادت هر دو جهان جامعه بشریت را طلب می‌کنند و لذا از این رو، حق عظیمی بر آحاد انسان‌ها دارند.

اینجانب ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و فرارسیدن ایام بزرگداشت مقام معلم، از تعهد و کوشش مؤمنانه معلمان و اساتید فرهیخته، قدردانی می‌کنم و بهروزی و توفیق روز افزون همه شما را از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

محمد شمس
١١ اردیبهشت ١۴٠١
٢٩ رمضان

انتهای پیام-/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha