پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
2456534

حوزه/ امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) با اجرای طرح «سلام همسایه» و فعالیت در مدارس حاشیه شهر، به تک تک کلاس های دانش آموزان سر می زند و با برنامه های مختلف از احکام و معارف و همچنین برگزاری تئاتر و مسابقه بین دانش آموزان سعی در ایجاد نشاط و تربیت نوجوانان دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام جابر مجیدی، امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله هادی آباد شهرستان ساوه و برگزیده استانی مهرواره اوج است.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) از سال ۸۶ توفیق سربازی امام زمان(عج) داشته و از همان سال‌های اولیه نیز در تبلیغ دانش آموزی کوشا بوده و ۶ سال است که به طور مستقر در حال تبلیغ و خدمت رسانی به مردم در شهرستان ساوه می باشد.

حجت الاسلام مجیدی سه سال است که در این محله به عنوان امام پایگاه فرهنگی اجتماعی در خدمت به مردم و در حال تلاش برای ارتقاء فرهنگی و اجتماعی حاشیه شهر ساوه است.

مهاجر پذیری شهرستان ساوه باعث شده است تا این محله حاشیه شهر پذیرای فرهنگ‌های مختلف از مهاجرین شهر های مختلف باشد؛ چیزی که کار را برای خدمت رسانی و ایجاد همدلی سخت می‌کند، اما راز موفقیت این امام در نزدیک کردن دل های مردم این محله به یکدیگر خلاصه می شود و رسیدن به این هدف با برگزاری مراسمات در محله و حضور در خانه های اهالی محل در کنار خدمات اجتماعی مسجد و مرکز خیریه حاصل شده است.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) با فعالیت در مدارس حاشیه شهر به تک تک کلاس های دانش آموزان سر می زند و با برنامه های مختلف از احکام و معارف و همچنین برگزاری تئاتر و مسابقه بین دانش آموزان سعی در ایجاد نشاط و تربیت نوجوانان دارد.

وی در خاطره ای از مدیر مدرسه می گوید که با صراحت گفت: در مدرسه ما آموزش اولویت دارد، اما بعد از مشاهده فعالیت های من در مدرسه و ارتباط نسبتاً خوبی که با دانش آموزان برقرار کردم، تعدادی از والدین دانش آموزان پیام داده بودند که چه کرده اید که فرزندان ما اهل نماز و سر به راه شده اند و در ادامه این برنامه ها همان مدیر بعد از مدتی به من گفت با رویکرد شما نظر من تغییر پیدا کرد و اینکه اولویت با پرورش است بعد آموزش.

برگزاری کلاس پسران ایران و دختران انقلاب در طول این سه سال در مسجد با همت این امام صورت گرفته است؛ برنامه هایی که برای ترویج سبک زندگی قرآنی اسلامی و قدرت نه گفتن در خیلی از مسائل برای دختران مناطق حاشیه شهر و.. باعث شده است که هر هفته بیش از ۵۰ دانش آموز دختر ۸ تا ۱۴ ساله و تعدادی از دانش‌آموزان پسر در این برنامه ها شرکت داشته باشند و آنچه این جلسات را در این سه سال ماندگار کرده کار جمعی و مشارکت فعال خود بچه هاست.

برگزیده استانی مهرواره اوج خدمات عمرانی نیز برای مسجد انجام داده در ابتدای ورود به این محله وقتی دید ساختمان مسجد سوله ای بیش نیست، طرح «سلام همسایه» را کلید زد؛ در این طرح نامه‌ای به همسایگان مسجد نوشته شده و به درب خانه ها توزیع شد و شماره حساب مسجد نیز در این نامه آمده بود که این طرح بازتاب خوبی داشت و در همان اوایل هفده میلیون تومان در سال ۹۷ برای کمک به مسجد جمع آوری شد و با کمک های مردم تاکنون مسجد با هزینه بیش از ۲ میلیارد از کمک های خیرین و مردم ساخته و در حال تکمیل است.

تغییر هیئت امنا و رفع اختلاف با ایجاد همدلی و جذب حداکثری و جذب خیرین برای هزینه های مسجد از اقدامات دیگر این امام محله است.

تأسیس مرکز خیریه حضرت خدیجه(س) برای فعالیت های خیرخواهانه و محرومیت زدایی در محله حاشیه شهر با هدف حمایت از ۲۰۰ خانوار تحت پوشش صورت گرفت و کمک های این مرکز خیریه با اولویت سالمندان و افراد عائله مند و سایر نیازمندان انجام می شود.

علاوه بر سالمندان و افرادی که نیاز بیشتری به کمک‌های حمایتی دارند در ماه تقریباً به ۵۰ خانوار کمک های حمایتی صورت می گیرد.

حجت الاسلام مجیدی هدف از حمایت ها را گره گشایی از زندگی مردم می‌داند و با اشاره به خاطره‌ای می گوید: در محله خانواده ای تازه به محل آمده بودند و چیزی برای زندگی نداشتند از طرفی مرد خانه نیز برای سرکار رفتن نیازمند مبلغی پول بود که ما با حل این مشکل برای او ایجاد اشتغال کردیم و با یک گره گشایی ساده مشکل اشتغال و درآمدزایی این خانواده حل شد.

هدیه جهیزیه و کمک جهیزیه برای تعدادی از دختران دم بخت و افرادی که ازدواج آنها به خاطر عدم توانایی والدین معطل مانده بود با حمایت‌های این امام و کمک های خیرین صورت گرفته است.

ایجاد اشتغال یکی از راه های درآمدزایی و مبارزه با فقر و آسیب های اجتماعی به حساب می آید راهکاری که این امام پایگاه فرهنگی اجتماعی به آن اهتمام داشته و افراد زیادی را برای اشتغال در شرکت های مختلف صنعتی معرفی کرده است.

حمایت از مشاغل خانگی، قالیباف ها ومغازه ها و معرفی برای دریافت وام از اقدامات اشتغال زایی این مسجد بوده و طبقه بالای مسجد را نیز برای اشتغال زایی و ایجاد کارگاه در نظر گرفته اند.

مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بخش دیگری از فعالیت‌های این امام تلاش گر بوده و تعدادی از پرونده‌های طلاق به صلح و سازش منجر شده و همچنین تعدادی از افراد معتاد نیز با حمایت های مسجد موفق به ترک اعتیاد شده اند.

حجت الاسلام مجیدی می گوید: معتادی که بعد از سال‌ها دست و پنجه کردن با اعتیاد موفق به ترک اعتیاد با حمایت مسجد شده بود به من گفت سال های سال زندگی من در زباله ها و درگیر با آسیب بود و به برکت دستگیری شما وارد مسجد و هیئت شدم و دلم آرام گرفت.

اجرای طرح «سلام همسایه» محله هادی آباد | رسیدگی به اهالی حاشیه شهر

اجرای طرح «سلام همسایه» محله هادی آباد | رسیدگی به اهالی حاشیه شهر

اجرای طرح «سلام همسایه» محله هادی آباد | رسیدگی به اهالی حاشیه شهر

اجرای طرح «سلام همسایه» محله هادی آباد | رسیدگی به اهالی حاشیه شهر

اجرای طرح «سلام همسایه» محله هادی آباد | رسیدگی به اهالی حاشیه شهر

اجرای طرح «سلام همسایه» محله هادی آباد | رسیدگی به اهالی حاشیه شهر

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha