یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید مطهری

عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: از جمله مهم ترین ویژگی های شهید مطهری این بود که به شدت تکلیف گرا و مسئولیت شناس بود.

حجت الاسلام و المسلمین عزیزالله فهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که گذشت ۴۳ سال از زمان شهادت استاد مطهری باعث نشده که اندیشه مطهر ایشان در جامعه اسلامی ما فراموش شود، اظهار داشت: یکی از شاخصه هایی که باعث شد اندیشه و تفکر و آثار گرانسنگ این استاد عزیز و تئوریسین بزرگ انقلاب اسلامی همچنان زنده و جاری و الهام بخش باقی بماند، اخلاص این مرد بزرگ بود و این که کارهایش برای رضای خدا و در مسیر دین او بود.

وی افزود: همین اخلاص و البته دغدغه مندی و مجاهدت علمی استاد مطهری موجب شد در طول بیش از چهار دهه اخیر، همچنان کتب و آثار ایشان مورد توجه جدی محافل علمی و حتی عموم مردم باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: شهید مطهری، معلم و اندیشمندی بود که چه در حوزه و چه در دانشگاه بر اساس تکلیف دینی و انقلابی خود عمل می کرد و در عین تکلیف گرایی به شدت انسان مسئولیت شناسی بود و در هر برهه ای از زندگی خود می دانست که چه رسالت و مسئولیتی برعهده دارد و می بایست بدان عمل کند.

وی اضافه کرد: استاد مطهری همچنین ضمن آن که به نیازها و اولویت های جامعه، آگاهی و اشرافیت بسیار خوبی داشت، مخاطب شناس هم بود و بر همین اساس به دنبال پاسخ به نیازهای مخاطبان خود بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha