جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بزرگداشت نادر طالب زاده در بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: مرحوم نادر طالب زاده یکی از پیشگامان خط مقاومت هنری و رسانه‌ای جهان از افق انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، شب گذشته در آیین بزرگداشت نادر طالب زاده در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر، بیان کرد: چه بسیار افرادی که با نام هنر و رسانه در منظومه همان نظام استکباری حل شدند و خود را باختند و زیر پرچم امپریالیسم هنر و رسانه رژه استعماری رفتند اما مرحوم طالب زاده این نظام استکباری هنر و رسانه را شناخت و با شجاعت تمام افشا کرد و در مقابل این حرکت و این پرچم نامیمون جهان استکبار مقاومت کرد و این پرچم را پایین آورد شخصیتی که مقام معظم رهبری می‌فرماید این چهره هنرمند، انقلابی، پژوهش‌گر، پرتلاش و با انگیزه و هم‌چنین ولایت‌مدار است.

وی با اشاره به اینکه هنر یک واژه مقدسی است که پیش از آنکه زمینی باشد آسمانی است، اظهار کرد: هنر زیباترین و موثرترین تولید و ارائه داشته و داده انسانی به جامعه مخاطب است و مختص انسان است و انسان از باب نفخه روح الهی در نهاد خود دارای فهم هنر و آفرینش آثار هنری است.

حجت الاسلام صفایی بوشهری افزود: رسانه رابط موثر و بسیار پرتوان در عرصه فضاسازی و اطلاع‌رسانی و مدیریت اداراک است و وقتی هنر و رسانه کنار هم قرار می‌گیرند تولید یک قدرت می‌کنند و از دیرباز به ویژه در شرایط کنونی در مجامع علمی و مدیریت علم به ویژه در حوزه علوم اجتماعی موثرترین عامل در منظومه مدیریت حوزه مدیریت رسانه بر اساس هنر است.

وی ادامه داد: زبان هنر با رسانه کارآمد مولفه قدرت است چون رسانه هم گویا، شیوا و رسا است و اگر با هنر عجین شود کامل دل‌ها را تسخیر و ذهن‌ها را تدوین، تنظیم و مدیریت می‌کند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: از دیرباز با پیشینه تقریبا کهن به ویژه در سه قرن اخیر کشورهای استکباری به مقوله هنر و رسانه به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت توجه ویژه‌ کرده‌اند به همین جهت در حوزه هنر سرمایه‌گذاری فوق‌العاده هم در تولید محتوا، هم بروزرسانی ابزار و هم در عرصه تولید محصول در راستای اهداف استکباری خود انجام داده‌اند و یک جنگ هنری رسانه‌ای بسیار شدیدی که در طول تاریخ هیچ‌گاه جهان به خود ندیده در نظام و منظومه جهانی ایجاد کرده‌اند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر تصریح کرد: ۱۳ ابر رسانه بزرگ در جهان وجود دارد اما در بین این شمار شش فوق ابر رسانه هستند و زیر سلطه صهیونیسم و بین‌الملل می‌باشند و برخی از اینها در عرصه هنر و رسانه، رسانه‌های دیداری و شنیداری بسیاری دارند و در کنار آن موتو تانک آدامز و موتور هلی‌کوپتر آپاچی تولید می‌کنند یعنی هم در جنگ سخت و هم جنگ نرم به شدت جهان را مورد بمباران افکار در قالب هنر و ابزار هنر کرده‌اند که جهان را بر قطاری بنشینند که ایستگاه آن تسلیم غرب و استحاله هویت دینی و ملی و استحاله ماهیت انسانی باشد.

وی عنوان کرد: جنگ جهانی اول و دوم که بشر به خود دیده هیچ‌گاه جهان انسانیت را دچار بحران هویت دینی و ملی و هویت فکری نکرده و هیچ کشور مورد تهاجم بعد از ۲۰ سال بعد جنگ در شرایط قرن بیست و ۲۱ هویت دینی و ملی خود از دست نداده‌اند و مستعمره سیاسی و مستعمره اندیشی، فکری و هویتی نشدند اما جنگ رسانه و هنر که امپریالیسم هنری و رسانه‌ای ایجاد کردند محصول و نتیجه آن تسلیم تمام انسانیت انسانی است.

حجت الاسلام صفایی بوشهری بیان کرد: جهان استکبار به خوبی دریافته که جنگ سخت و استعمار نو در فضای نظم نوین جهانی جایی ندارد و باید تهاجم به شکل استعمار فرانو شود یعنی استعمار در قالب رسانه با رنگ هنر باشد به همین خاطر قابل مشاهده است که اکثر فضای جهان با پوشش فوق‌العاده محصولات هنری و خبری است و الان که شرایط رسانه به شکل الکترونیک بسیار جزئی رسیده در دست هر انسان یک ابزار رسانه قرار داده شده است.

وی افزود: در این جنگ فوق‌العاده حساب شده این خط تهاجم هنری به خاطر آن قدرت تاثیر و رسانا بودن و پوشش دادن جامعه مخاطب، خط مقاومت هنری و رسانه‌ای یک ضرورت بوده و است و بزرگ‌مرد عرصه هنر و رسانه مرحوم نادر طالب زاده یکی از پیشگامان خط مقاومت هنری و رسانه‌ای جهان از افق انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: جهان استکبار هنر و رسانه را به بردگی گرفته و جاهلیت مدرن و بردگی نوین تدوین و تفسیر کرده و در نگاه خود این پروژه باید در جهان با دو بال هنر و رسانه ایجاد کند و اگر قبلا به یک کشور با ابزار نظامی و بعد با کودتا حمله می‌کردند امروز با ابزار هنر و رسانه این حمله را آغاز کرده‌اند و قلب‌ها را فتح و ذهن‌ها را مدیریت می‌کنند و انسان‌هایی که می‌توانستند نور باشند را به ظلمت تبدیل می‌کنند.

حجت الاسلام صفایی بوشهری اظهار کرد: جبهه استکباری و شیطنت استکبار می‌خواهد جامعه را از نور به ظلمت ببرد و در این کار هم موفق بوده و جامعه‌ی جهانی را در محاسبات اجتماعی و انسانی ببینید متوجه خواهید شد چگونه این جنگ وحشتناک هنر و رسانه امپریالیسمی و استکباری، جوانان، خانواده‌ها، کشورها و ادیان را مورد هجمه قرار داده و چقدر انسان‌ها به زمین افتاده‌اند و چقدر ماهیت‌ها و هویت‌های دینی و ملی دچار بحران شده‌اند و پروژه تسلیم را به عنوان یک پروژه جهانی تصویب و با قدرت اعمال کرده‌اند.

وی گفت: انسان‌های روشن‌فکر، بیدار، پژوهش‌گر و انسان‌هایی که هنر الهی و انگیزه خدایی دارند و انقلابی هستند، اینان این موضوع را کشف می‌کنند و می‌دانند و اولین اقدامی که انجام می‌دهند جهاد تبیین است و در قدم دوم پیشگامی در عرصه جهاد مقاومت هنری و رسانه‌ای در مقابل غول هنر و رسانه جهانی است که شهید آوینی و بزرگ‌مرد عرصه هنر و رسانه مرحوم نادر طالب زاده این چنین بودند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه طالب زاده نسبت به مقام معظم رهبری به عنوان محور مقاومت در همه ابعاد به ویژه هنر و رسانه یک رهرو صادق بودند، عنوان کرد: این بزرگ‌مرد هنر و رسانه حماسه‌ای از جهاد تبیین رسانه‌ای آنگاه که بسیاری در خاک بودند فریاد بیداری زد و در عرصه جهاد مقاومت در زمانی که بسیاری تولیدات هنری آنها هم‌نوا با محصولات هنری جهان استکبار و اندیشه‌های آنها بود ایشان محصولاتی را ایجاد کرد که قدرت مقاومت هنری و رسانه‌ای در نظام ما و بلکه بین‌الملل به وجود آورد.

حجت الاسلام صفایی بوشهری ادامه داد: او یک شخصیت هنری و رسانه‌ای بین‌المللی بود و یکی از ویژگی این انسان بزرگ این بود که می‌خواست خود را هزینه کند نه اینکه انقلاب و اسلام را هزینه خود کند به همین خاطر هیچ مطالبه‌ای نداشت و اگر مطالبه‌ای می‌کرد این بود که هم‌چنان که شهید سلیمانی در خط مقاومت نظامی است یاران بیایید در خط مقاومت هنر و رسانه سلیمانی دیگری باشید و تنها خواسته مرحوم همین بود.

وی اضافه کرد: مرحوم طالب زاده در تمام طرح‌هایی که ارائه می‌کرد در عرصه عمل یک قدم جلوتر از بقیه افراد بود نه اینکه می‌گفت تا دیگران عمل کنند، ایشان یک الگوی مانا برای نظام هنر و رسانه مقاومت است و می‌تواند یک اسوه برای تمامی هنرمندان، اصحاب رسانه و جوانانی که خواهان رشد و کمال در این ارتباط هستند، باشد.

حجت الاسلام صفایی بوشهری بیان کرد: باید جامعه جهانی به ویژه هنرمندان و اصحاب رسانه هنر و رسانه را از اسارت نجات دهند و مرحوم طالب زاده به دنبال تحقق این اندیشه بود و بسیار در این راه موفق بود و بی تردید امپریالیسم هنر و رسانه چون باطل است زاهق است و هنر و رسانه مقاومت چون بر حق است مانا و دائم است و ما باید جبهه مقاومت هنری اسلامی بلکه جهانی برای نجات هنر و رسانه ایجاد کنیم تا هنر و رسانه در رسالت متعالی و الهی خود قرار گیرد و این خواست این بزرگ‌مرد عرصه هنر و رسانه بود.

وی افزود: طالب زاده در جایی که بسیاری فریفته هنر و رسانه غرب شده بودند گفت ما در مقابل بمباران‌های وحشتناک داخلی و خارجی هنر و رسانه مقاومت کردیم و حماسه آفریدیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: مرحوم نادر طالب زاده یک شهید سلیمانی، رئیسعلی دلواری و میرزا کوچک خان بزرگ در عرصه هنر و رسانه بود و آن زمانی که بسیاری در زمان رئیسعلی دلواری در خانه‌ها نشسته بودند و سخن نمی‌گفتند و در بسیاری از مراکز بیگانه قرار گرفتند ایشان حماسه مقاومت آفرید طالب زاده نیز این چنین در فضای هنر و رسانه جهانی طلوع کرد و نشان داد هنرمند آسمانی و اصحاب رسانه عرشی چگونه باید باشد و چه آثاری از خود به جای می‌گذارد و چقدر دشمن دچار شکست می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha