جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدی

حوزه/ حجت الاسلام محمدی گفت: نامگذاری ایام شهادت آیت الله مطهری به عنوان هفته عقیدتی -سیاسی، حکایت از این دراد که این پیوند معنوی و ناگسستنی، همیشگی و دائمی سپاه و بسیج با روحانیت وجود دارد.

حجت الاسلام احسان‌الله محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نقش شهید مطهری در جهاد تبیین گفت: در هفته عقیدتی - سیاسی امسال ۱۴۸ برنامه شاخص با محوریت جهاد تبیین در سطح نواحی سپاه و رده های بسیج در همه مناطق گیلان برگزار می شود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد فرزانه و علامه شهید مرتضی مطهری و فرارسیدن روز معلم و هفته عقیدتی - سیاسی سپاه، اظهار کرد: نامگذاری ایام شهادت آیت الله مطهری به عنوان هفته عقیدتی -سیاسی، حکایت از این دراد که این پیوند معنوی و ناگسستنی، همیشگی و دائمی سپاه و بسیج با روحانیت وجود دارد.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه مجموعه سپاه و بسیج خود را سرباز اسلام و قرآن و ولایت و علمای دینی می داند، تصریح کرد: مسیر حرکت سپاه همواره در راستای علمای صدیق به اسلام و قرآن و مفسران حقیقی دین بوده است و این مسیر درست و مبارک است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به دیدگاه معمار کبیر انقلاب درباره شهید مطهری، تصریح کرد: امام خمینی(ره) شهید مطهری را حاصل عمر خویش می دانست که نشان دهنده جایگاه این عالم فرزانه است. اگرچه منافقین تنها چند ماه بعد از پیروزی انقلاب شهید مطهری را به شهادت رساندند، اما شاهد جاودان شدن این شهید معلم در تاریخ انقلاب هستیم.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر لزوم تبیین شاخص های سیره شهید مطهری، خاطرنشان کرد: شهید مطهری اسلام را براساس دو اصل قرآن و عترت تعریف کرد. در واقع معرفی و تشخیص شهید مطهری از اسلام برگرفته از حدیث ثقلین است و هر کجا جامعه اسلامی طبق این دو اصل و دو معیار عمل کرده موجب پیشرفت مبانی دینی و قرآنی شده و هر کجا از این دو الگو فاصله گرفته، از اسلام ناب و حقیقی دور شده است.

وی با بیان اینکه تاسی از قرآن و عترت در آثار و کتب و سخنان شهید مطهری به خوبی نمایان است، عنوان کرد: علامه مطهری طبق نیاز جامعه سخت می گفت و قلم فرسایی می کرد، زیرا نیازهای بالقوه و بالفعل جامعه را خوب می شناخت و شبهات نسل جوان را خوب درک می کرد و براساس ادله قرآنی و روایی به پاسخگویی می پرداخت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان اخلاص را نیاز همیشگی جامعه دانست و گفت: اخلاص، مردمی بودن و خدمت به اقشار ضعیف از جمله رموز جاودانگی شهید مطهری است. ایشان در عین حال که یک فیلسوف معنوی و دینی بود، از نیازمندان دستگیری می کرد.

وی بیان خطر صهیونیسم را از اقدامات مهم شهید مطهری دانست و خاطرنشان کرد: استاد قبل از پیروزی انقلاب خطر صهیونیسم برای جامعه اسلامی را یادآور شد و همواره در مجامع علمی و دانشگاهی این مهم را تبیین می کرد که نشان دهنده اندیشه بلند شهید در نقش بر آب کردن نقشه های دشمنان است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به نقش شهید مطهری در جهاد تبیین، اضافه کرد: در هفته عقیدتی - سیاسی امسال بیش از ۱۵۰ برنامه شاخص در سطح نواحی سپاه و رده های بسیج در همه شهرستان های گیلان برگزار می شود که با محوریت جهاد تبیین خواهد بود.

وی از برگزاری ویژه برنامه های هفته عقیدتی - سیاسی خبر داد و گفت: تجلیل از مربیان، مدیران و رابطین عقیدتی - سیاسی در همه رده ها، دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، گلباران و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری نشست های بصیرتی و سیاسی، دیدار با ائمه جمعه شهرستان ها، نواختنه شدن زنگ سپاه دانش آموزی در مدارس، تجلیل از معلمان بسیجی، برگزاری نمایشگاه کتاب آثار شهید مطهری و توزیع بسته های حمایتی از جمله این برنامه هاست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، با تاکید بر لزوم معرفی اهداف جهاد تبیین مد نظر رهبر انقلاب در قالب نشست های سیاسی، یادآور شد: تجلیل از مربیان قرآنی و عقیدتی، برپایی اردوهای فرهنگی و ورزشی و ایجاد ارتباط بین بسیج، هیئت امنا و امام جماعت مساجد نیز در این هفته دنبال می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha