جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: نوع فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی بسیار قیمتی و کم‌نظیر است، کار بسیج سازندگی از سنخ کار پیغمبران و امیرالمؤمنین (ع) بوده و از مصادیق برجسته عبادت و بندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در دیدار جمعی از جهادگران استان قزوین که به مناسبت هفته سازمان بسیج سازندگی برگزار شد، اظهار داشت: نوع فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی، بسیار قیمتی و کم‌نظیر و از نوع کار پیغمبران و امیرالمؤمنین(ع) و از مصادیق برجسته عبادت و بندگی است.

وی ادامه داد: آب چاه‌هایی که در ورودی مدینه، امیرالمؤمنین(ع) حفر کرده‌اند، هنوز مورد استفاده‌ مردم قرار می‌گیرد و مردم همچنان از نعمت آن بهره‌مند می‌شوند، بنابراین ما نیز لازم است تلاش کنیم که فعالیت‌های ماندگار از خود به جا بگذاریم تا نسل‌های بعدی نیز از آن بهره‌مند شوند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه کار بسیج از جنس کارهای حاج قاسم سلیمانی است، عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی یک نفر است، اما چندین کشور آزادی خود را مرهون اندیشه و جهاد او هستند و این مهم به برکت نگاه‌های ایمانی و تقوایی در عرصه خدمت‌رسانی به دست آمده است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: لازم است که به ریشه‌ها و فرصت‌های فوق‌العاده معنوی که خداوند در اختیار ما قرار داده، توجه کنیم و این فرصت‌ها را با مسائل پیش پا افتاده دنیوی ضایع نکنیم و در هر مقام و منصبی که هستیم تلاش کنیم که کارهای ما برای رضای خدا باشد.

وی با اشاره به اینکه خداوند مال را به هر کسی بخواهد می‌دهد، اما رزق مخصوص بندگان مؤمن است، خاطر نشان کرد: خداوند از ما عبادت و بندگی می‌خواهد، یعنی هر کاری که انجام می‌دهیم صرفا برای رضای پروردگار باشد، در این صورت است که مال انسان برکت پیدا کرده و تبدیل به رزق خواهد شد، موضوعی که در آیات قرآن آمده که خداوند رزاق است و رشته رزق او ناگسستنی است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: فعالیت‌های بسیج که کمک به هم‌نوعان است، از بهترین نوع عبادت‌ها محسوب می‌شود و خدمتی که در این عرصه انجام می‌شود بی‌نظیر است.

وی تأکید کرد: رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند به راستی که من مبعوث شدم تا شرافت‌های اخلاقی را کامل و تمام کنم و به مردم بیاموزم، یعنی پیغمبر می‌فرماید کاری کنید محصول رسالت من، کرامت انسانی و راه فاضله باشد.

نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان اینکه تلاش کنیم تا از طریق زیرساخت‌های ایجاد شده توسط بسیج سازندگی، تعالیم نبوی و قرآنی به مردم منتقل شود، بیان کرد: لازم است در منطقه‌ای که خدمت‌رسانی می‌کنیم تلاش کنیم، آسیب‌ بی‌عدالتی و تبعیض که عرصه را بر زندگی مردم تنگ می‌کند را از بین ببریم و کاری کنیم قسط و عدل در آن‌جا حاکم شود.

وی با اشاره به اینکه جهاد ما باید جهاد مبارزه ریشه‌ای با فساد باشد، گفت: خداوند فرمود همه پیامبران و کتاب‌های آسمانی آمدند تا مردم طعم قسط و عدل را بچشند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: دین به ما یاد می‌دهد جایی که فساد است ما باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم و جهاد ما رنگ مبارزه با تبعیض و بی‌عدالتی به خود بگیرد، اصلی که بسیار مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب است.

وی عنوان کرد: بسیج سازندگی با رساندن آب و برق و زیرساخت‌ها به روستاها، بردن تکنولوژی در حوزه کشاورزی و استفاده از انرژی خورشیدی در روستاها، در مسیر محرومیت‌زدایی گام‌های بسیار ارزشمندی برداشته و ان‌شاءالله این مسیر با جدیت هر چه بیشتر ادامه پیدا کند و هر روز بیش از پیش منشأ برکات الهی باشید.

فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی مصداق‌ عبادت و بندگی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha