دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه گیلان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علیپور گفت: امروز دین خدا به یاری نیاز دارد، چرا که این رسالت در دنیای امروز پیچیده و سخت‌تر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور، امروز در جمع معاونین تبلیغ مدارس علمیه استان گیلان در مدرسه امیرالمومنین علی(ع) رشت گفت: یکی از وظائف مهم انبیای الهی، هدایت جامعه بشری به سوی خداوند متعال از راه تبلیغ و دعوت بوده است؛ چنانچه قرآن کریم در آیه 52 سوره آل‌عمران می‌فرماید: «فَلَمَّا أَحَسَّ عِیسَی مِنْهُمُ الْکُفْرَ قَالَ مَنْ أَنصَارِی إِلَی اللّهِ قَالَ الْحَوَارِیُّونَ نَحْنُ أَنصَارُ اللّهِ آمَنَّا بِاللّهِ وَاشْهَدْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ- چون عیسی از آنان احساس کفر کرد، گفت: «یاران من در راه خدا چه کسانند؟» حواریون گفتند: ما یاران [دین‏] خداییم، به خدا ایمان آورده‏ایم و گواه باش که ما تسلیم [او] هستیم.»

سرپرست حوزه علمیه گیلان، در توضیح آیه افزود: حواریون در پاسخ حضرت عیسی(ع) در راه مبارزه قدم گذاشتند و گفتند که قیام و مقاومت ما ظاهراً نصرت شماست؛ ولی واقعاً یاری دین خدا بود. آنان، هم اعتقاد و ایمان خویش را تثبیت کردند و هم با خدا پیمان بستند، و مصداق آیه شریفه در این زمان، کسانی هستند که به عنوان مبلغ دین اسلام شناخته می‌شوند.

وی، ارزش تبلیغ در دین اسلام را اینگونه توصیف کرد: اگر کسی برای تبلیغ دین خدا و تربیت معنوی مردم و هدایت جامعه برای رضای الهی قدم گذاشت، بدون شک ادامه دهنده مسیر انبیای الهی است و اجر و مزدی هم‌چون اجر و مزد انبیای الهی دارد.

سرپرست حوزه علمیه گیلان ادامه داد: امروز دین خدا به یاری نیاز دارد، چرا که این رسالت در دنیای امروز پیچیده و سخت‌تر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha