سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تشرف

مسئول دفتر روابط بین الملل حوزه علمیه اصفهان گفت: همزمان با روز عید سعید  فطر،  گردشگری به نام میکیتا سیمچنکا از کشور بلاروس پس از ساعت ها گفتگو و پرسش و پاسخ درباره اسلام ابراز تمایل برای تشرف به تشیع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سالهاست مدرسه علمیه ناصریه به عنوان اولین مرکز دائمی تبلیغ بین الملل در اصفهان مشغول به فعالیت است.

در این مرکز تبلیغی بین الملل که ذیل معاونت تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه اصفهان فعالیت می کند، فرصتی فراهم شده است تا گردشگران خارجی با طلاب زبان دادن به بحث و گفتگوی دوستانه درمورد اسلام واقعی و شبهات موجود بنشینند.

حجت الاسلام محمد زمانی، مدیر مدرسه ناصریه و مسئول دفتر روابط بین الملل حوزه علمیه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان اظهار کرد: همزمان با روز عید سعید فطر، گردشگری به نام میکیتا سیمچنکا از کشور بلاروس پس از ساعت ها گفتگو و پرسش و پاسخ درباره اسلام ابراز تمایل برای تشرف به تشیع کرد.

وی ادامه داد: او پس از فراگیری اصول کلی تشیع و احکام مورد نیاز، شهادتین را بر زبان آورد و به دین اسلام مشرف شد.

مدیر مدرسه تبلیغی ناصریه عنوان کرد: دشمنان اسلام و در راس آنها بعضی از کشورهای غربی علی رغم استفاده از همه امکانات رسانه‌ای خود برای اسلام هراسی و نشان دادن چهره خشن و غیر عقلانی از اسلام نمی‌تواند سد راه جوانانی شوند که با مطالعه و تحقیق به حقانیت این دین پی برده و متمایل به آن می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله دلائل تشرف این گردشگر خارجی و اکثر کسانی که به این دین تمایل پیدا می‌کنند، اهمیت دادن اسلام به جایگاه خانواده و تاکید اسلام به برقراری و حفظ روابط خوب با بستگان و انسانها و توجه اسلام به مقوله حیا و عفت در جوامع اسلامی و همچنین حرام بودن نوشیدن شراب و هر نوع ماده زائل کننده عقل بوده است.

حجت الاسلام زمانی اذعان کرد: بدلیل جایگاه خاص مدرسه و نوع تعاملی که این مدرسه گردشگری اسلامی با راهنمایان و گردشگران دارد، مدرسه تبدیل به یک مکان مناسب جهت پرسش و پاسخ و سپس تشرف افراد متمایل به اسلام کرده است. تا کنون موارد متعددی از تشرف در این مدرسه انجام و ثبت شده است.

تشرفی دیگر در مدرسه علمیه ناصریه | گردشگر بلاروسی مسلمان شد

تشرفی دیگر در مدرسه علمیه ناصریه | گردشگر بلاروسی مسلمان شد

تشرفی دیگر در مدرسه علمیه ناصریه | گردشگر بلاروسی مسلمان شد

تشرفی دیگر در مدرسه علمیه ناصریه | گردشگر بلاروسی مسلمان شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۹ IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    حالا مگه مجبورید فورا طرف ببرید سر نماز تشهد بگید بهش از همه آداب بهش بگید بعد اونجا سفارش کنید برود مسجد شیعیان یاد بگیرد
  • حسام IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    خدا ان شاالله توفیق بهش بده ،مطمئنا این تازه مسلمان از ما که نسل اندر نسل مسلمان بودیم مسلمان تر خواهد بود .